همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: امروز ۳ هزار و ۵۰۰ متر از تونل جنوبی نیایش و ورودی کردستان به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید.

محمد‌باقر قالیباف در مراسم آغاز بهره‌برداری آزمایشی از تونل جنوبی نیایش و ورودی کردستان افزود: این تونل از بعد فنی، زیبایی و ایمنی جزو بهترین تونل‌های دنیا خواهد شد و این تونل ساخته نمی‌شد مگر با همت کارگران جامعه مهندسی ایران و با روحیه جهادی که در دوره دفاع مقدس بوده است.

قالیباف با بیان اینکه این تونل تمامی استانداردهای جهانی را دارد گفت: در این تونل هر ۵۰۰ متر یک دسترسی و هر ۲۰۰ متر یک دسترسی اضطراری داریم.

وی تأکید کرد: سیستم کنترل ترافیک و آلودگی هوا در این تونل پیش‌بینی شده است و امید است که شهروندان با ایمنی بالایی در این تونل تردد کنند.

شهردار تهران به کاشت ۵ هزار لاله در شهر تهران اشاره کرد و گفت: با کاشت این لاله‌ها مردم پایتخت نشان دادند که از فرهنگ بالایی برخوردارند چرا که حتی یکی از این لاله‌ها نیز به دست مردم چیده و یا خراب نشد.

قالیباف گفت: به دلیل اینکه هنوز پل صدر تکمیل نشده است اتصال این پل با نیایش و کردستان انجام نشده است.

وی افزود: در بهره‌برداری آزمایشی از این تونل روزی چهار ساعت می‌توان از تونل نیایش استفاده کرد که به نظر پلیس راهنمایی و رانندگی بستگی دارد.

قالیباف در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بزرگراه امام علی (ع) چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد گفت: کارگران و جامعه مهندسین در این پروژه به مردم قول داده‌اند که تا ۱۳ رجب روز میلاد امام علی (ع) این بزرگراه افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز