همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: فلسفه نظام اسلامی، خوب فکر کردن است و در نظام آموزشی و فرهنگی خود باید خوب فکر کردن را به شهروندان بیاموزیم.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدباقر قالیباف روز گذشته در مراسم اختتامیه دومین جشنواره آئینی شمسه که با حضور برگزیدگان جشنواره، مرتضی طلایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهرتهران، حسن بیادی نایب رییس شورای شهر و حجت الاسلام محمد علی زم در برج میلاد برگزار شد، افزود: تفاوت در ارزش‌ها مهم‌ترین وجه ممیزه مدیریت در جامعه اسلامی با جامعه غیر اسلامی است و در حوزه مدیریت شهری در محیط‌های غیر اسلامی هر چقدر شهر از بعد فعالیت‌های رفاهی، خدماتی، عمرانی، فضای سبز، توسعه حمل و نقل و مادیات که به حق یک جامعه به آن نیاز دارد، پیشرفت کند و این اقدامات خوب به اجرا درآید طبیعتا آن مدیر خوب و موفق خواهد بود.

قالیباف تصریح کرد: توجه به این نیاز‌ها و انجام این اقدامات مبناست اما به عقیده من در نظام و مدیریت اسلامی کار به اینجا ختم نمی‌شود. ما اینگونه از بزرگان دین آموخته‌ایم که لازم است همه فعالیت‌ها را خوب انجام دهیم. پل، بزرگراه، تونل ایجاد کنیم، فضای سبز را توسعه دهیم، شهر را نظافت کنیم، به حمل و نقل عمومی توجه کنیم اما بر این باوریم که در فرهنگ اسلامی اگر این کار‌ها در جامعه منتج به این شود که شهروندان آن شهر عبادت خدا را انجام ندهند و رشد و تعالی نیابند ما به هدفمان نرسیده‌ایم.

وی ارزیابی مدیران مجموعه‌ها را در گروی رسیدن به هدف نهایی دانست و افزود: این مسلم است که اگر در جامعه رفاه را فراهم نکنیم به آن هدف نهایی و رشد و تعالی نیز نخواهیم رسید اما توقف در موضوعات مادی اگر ما را از عبادت خدا باز دارد، جامعه موفق نخواهد بود.

شهردار تهران با بیان اینکه در کنار فعالیت‌های عمرانی و رفاهی و خدماتی به تربیت و آموزش نیز توجه داریم به جشنواره آئینی شمسه اشاره کرد و گفت: قرآن کتاب انسان ساز و جامعه ساز است و باید با آن زندگی کنیم و بدانیم کلید زندگی ما در قرآن است.

وی وجود مشکلات در جامعه مانند آسیب‌های اجتماعی، پرده دری‌ها، ریاکاری‌ها، خلف وعده‌ها و... را نتیجه فاصله گرفتن از قرآن و زندگی قرآنی دانست و گفت: مهم‌ترین کاری که در حرکت‌های فرهنگی و آموزشی و نظام آموزشی باید انجام دهیم این است که تلاش کنیم شهروندانمان خوب فکر کنند، باید خوب فکر کردن را به آن‌ها بیاموزیم؛ این فلسفه نظام اسلامی است.

شهردار تهران افزود: اگر فلسفه حکومت‌های غربی، امنیت است در نظام اسلامی خوب فکر کردن، فلسفه است و می‌توانیم در سایه قرآن و عترت و مسیری که قرآن برای ما روشن کرده است به رشد و تعالی برسیم.

قالیباف با اظهار امیدواری از ساختن شهر توسط جوانان گفت: انشاا... اسلامیت نظام نیز تبلور یابد. قبل از انقلاب ما مسلمان بودیم اما الزاما در هر جامعه مسلمانی اسلامیت وجود ندارد. وقتی اسلامیت متبلور می‌شود که جامعه در مسیر قرآن و عترت پیش برود.

کد خبر 210018
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز