سردار حسین ‌رحیمی افزود: احداث تونل‌نیایش سبب روانسازی‌ تردد خودروها در بزرگراه چمران شده است، درحالی‌که پیش‌از این شاهد ترافیک سنگین از کنار گذرشمال خیابان ولیعصر تا پل نیایش بودیم.

وی با اشاره به اینکه جریان ترافیک دراغلب ساعات شبانه‌روز تا محدوده سازمان صدا و سیما روان گزارش شده است درباره تأثیرات‌ مثبت ترافیکی بهره‌برداری از شاخه‌شمالی تونل‌نیایش در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید بابایی و بزرگراه صدر گفت: روان‌شدن ترافیک حتی در هر دو باند بزرگراه شهید همت، بزرگراه‌نیایش و پل‌های فجر نیز محسوس است.

رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ، تعریف، پیدایش و طراحی پروژه تونل‌نیایش و بزرگراه‌طبقاتی صدر را امری کارشناسی‌شده و صحیح دانست و گفت: باتوجه به ارتباطی که بزرگراه کردستان با بزرگراه‌های شهید همت، حکیم و حتی با مرکز شهرتهران دارد و نیز ارتباطی که بزرگراه نیایش خصوصاً با بزرگراه‌های شمالی- جنوبـی ازقبیل بـزرگراه شهید چمران و بزرگراه یادگارامام داراست، قطعاً بهره‌برداری همزمان از تونل‌نیایش و بزرگراه‌طبقاتی صدر، بسیاری از مسیرها را کوتاه می‌سازد.

وی همچنین با اشاره به روند معقول و حساب‌شده اجرای پروژه احداث ادامه بزرگراه امام‌علی، تکمیل ایـن شـریـان شمالی- جنوبی را یکی‌از اقدامات هوشمندانه مدیریت‌شهری دانست و افزود: به‌نظرمی‌رسد متعاقب گشایش محورشریانی بزرگراه امام‌علی بخش عمده‌‌ای از بار ترافیک مناطق شمالی و نیز شمال‌شرق تهران مستقیماً وارد این معبرراهگشا شده و از ورود آن به دیگر بزرگراه‌ها جلوگیری شود.

به‌گفته سردار حسین‌رحیمی، با دسترسی‌هایی که از محورهای مهمـی همچـون خیـابـان پیـروزی، بـزرگراه شهید محلاتی و خیابان دماوند به بزرگراه امام‌علی ایجاد خواهدشد، بخش قابل‌توجهی از ترافیک شهـر تهـران پس‌از آغاز بهره‌برداری از این ابرپروژه‌ شهری سـامـان خواهد یافت.

بنابراین گزارش، نتایج مطالعات و بررسی‌های انجام‌شده قبل از احداث تونل‌نیایش و بزرگراه‌طبقاتی صدر حاکی از آن است که پس‌از بهره‌برداری از تونل و بزرگراه مذکور متوسط سرعت همسنگ‌سواری در سطح کل شهر تهران به‌میزان حدود سه درصد افزایش‌می‌یابد.

کد خبر 203759
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز