همشهری آنلاین: کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد که صبرش در برابر سیاست های خصمانه آمریکا به پایان رسیده است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با اعلام این مطلب افزود: آزمایش هسته ای روز گذشته نیز اقدامی دفاعی در برابر دشمنی های آمریکا بوده است.

این سخنگو که اظهاراتش توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منعکس شد، گفت: این طبیعی است که در برابر تهدیدهای هسته ای فزاینده آمریکا نیروی بازدارنده هسته ای کره شمالی قوی تر شود.

وی تاکید کرد: ˈ ما دیگر نمی توانیم در برابر اقدامات خصمانه آمریکا صبوری کنیم .ˈ

این مقام کره شمالی هشدار داد که گام های دوم و سوم این کشور در صورتی که آمریکا به دشمنی ادامه دهد، ˈسخت ترˈ خواهد بود.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی، آزمایش هسته ای تنها یک اقدام دفاعی بازدارنده بوده که تناقضی با قوانین بین المللی ندارد.

این سخنگو گفت که واشنگتن باید به حق کره شمالی برای پرتاب ماهواره و کاوش های فضایی احترام گذاشته و به سیاست های خصمانه که اوضاع را ˈانفجاریˈ می کند، پایان دهد.

کره شمالی دیروز اعلام کرد سومین آزمایش هسته ای خود را با موفقیت انجام داده است.

این کشور در نخستین بیانیه خود نیز تاکید کرده بود این آزمایش برای حراست از منافع ملی و برای مقابله با دشمنی های آمریکا انجام شده است.

آزمایش هسته ای کره شمالی پس از آن انجام شد که شورای امنیت حدود سه هفته قبل و تحت فشار آمریکا این کشور را به خاطر پرتاب ماهواره به مدار زمین با یک فروند راکت ساخت داخل محکوم کرد.

اوباما به کره شمالی هشدار داد

 باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا روز سه شنبه پس از سومین آزمایش هسته ای کره شمالی قول داد به همراه متحدان خودˈ اقدام محکمی ˈ علیه پیونگ یانگ انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، این درحالی است که کره جنوبی طرح پیش بینی شده برای تقویت موشک های تهاجمی خود را شتاب بخشیده است .

چین با یک بیانیه شورای امنیت سازمان ملل که کره شمالی را به ˈ نقض فاحش ˈ قطعنامه های سازمان ملل متهم می کند موافقت کرده است .

اوباما گفت : تحریکاتی از این نوع که ما شب گذشته شاهد آن بودیم تنها به منزوی شدن بیشتر آنان خواهد انجامید چرا که ما در کنار متحدانمان دفاع موشکی خود را تقویت کرده ورهبری جهان را دراقدام محکم درپاسخ به این تهدیدها به دست خواهیم گرفت .

کد خبر 201365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز