همشهری آنلاین: فرمانده ارشد ارتش کره شمالی اعلام کرد که به دلیل تحریم‌ها و مانور نظامی آمریکا - کره جنوبی توافقنامه آتش بس اعلام شده پس از جنگ دو کره ملغی است.

کره شمالی

ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: سخنگوی ارتش خلق کره شمالی به تلویزیون دولتی این کشور گفت: در پاسخ به مانورهای نظامی آمریکا - کره جنوبی، ارتش کره شمالی اقدامات مقابله‌ای بیشتر و قوی‌تری انجام خواهد داد.

این سخنگو افزود: کره شمالی تصمیم دارد فعالیت نمایندگان در پانمونجوم، محل دیدار نمایندگان دو کره برای مذاکره و ارتباط را متوقف سازد.

این تهدید کره شمالی به دنبال اعلام برخی اخبار مبنی بر توافق آمریکا و چین برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی به دلیل انجام آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی این کشور اعلام شده است.

آژانس خبری کره شمالی نیز اعلام کرده بود که هیچ کشوری در جهان به اندازه این کشور برای این مدت طولانی تحت تهدید مستقیم هسته‌ای آمریکا نبوده است.

این آژانس اعلام کرد: پیونگ یانگ به دلیل رویارویی با حق السکوت‌های بی‌وقفه هسته‌ای واشنگتن و تحریم‌های شکننده راه حل استراتژیکی مبنی بر مقابله با تسلیحات هسته‌ای با تسلیحات هسته‌ای پیش گرفته است.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است که مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد جمهوری خلق کره خود را برای مانور بزرگتر نظامی آماده می‌کند که این امر تنش‌ها در شبه جزیره کره را شدت خواهد داد.

کیم مین سوک، سخنگوی وزارت ارتش کره جنوبی گفت: مدارکی دال بر طراحی چنین مانوری در دست است.

کد خبر 204154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز