سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر این‌که ورود ایران به مذاکره پیرامون ابعاد محتمل نظامی (PMD) با وجود نبود امنیت حفظ اطلاعات محرمانه اعضاء در آژانس یک امتیاز بزرگ برای ارتقاء نقش آژانس در سطح جهانی است، گفت: ضرورت دارد در گفت‌وگوها عاقلانه‌تر بحث شود و برای رسیدن به اطمینان متقابل و ابهام‌زدایی از نکات اختلاف‌برانگیز اجتناب شود.

فریدون عباسی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: مدیران آژانس باید توجه کنند که متاسفانه سیستم آن‌ها از امنیت کافی برخوردار نیست و از این‌که جمهوری اسلامی ایران این نکته را بارها گوشزد کرده، لازم است در نحوه تعامل با ایران دقت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به هجمه رسانه‌های استکباری علیه برنامه‌های تحقیقاتی سازمان در دستیابی به نسل‌های پیشرفته سانتریفیوژها گفت: تمامی فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران برابر مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحت نظارت دوربین‌های آژانس انجام می‌شود.

وی افزود: مطمئن باشید هرگونه اعلام رسانه‌ای در خصوص فعالیت‌های سازمان پس از اطلاع دقیق آژانس صورت می‌گیرد و در واقع رسانه‌ها چیزی را کشف نمی‌کنند. نکته جالب توجه اینجاست که نشت اخبار محرمانه کشورمان مدت کوتاهی پس از حضور بازرسان و اطلاع آن‌ها صورت می‌گیرد.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ما از انرژی هسته‌یی که هزاران منفعت صلح‌آمیز دارد، در تولید برق، درمان بیماری‌های صعب‌العلاج، رشد کشاورزی کشور و صنایع استفاده می‌کنیم و طبق مقررات بین‌المللی همه این فعالیت‌ها را در وقت و مهلت قانونی آن به اطلاع مرجع بین‌المللی می‌رسانیم.

معاون رییس‌جمهور در خصوص نیروگاه اتمی بوشهر نیز تاکید کرد: با وجود اطمینانی که از ایمنی هسته‌یی در نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارد، انتظار می‌رود با حصول اطمینان از عملکرد نیروگاه، تحویل موقت آن به بهره‌برداران ایرانی در آینده نزدیک صورت پذیرد.

وی با ابراز رضایت از انجام آزمایشاتی که برای رسیدن نیروگاه به قدرت کامل انجام شده است، اضافه کرد: تاکنون طبق برنامه برق تولیدی نیروگاه به شبکه سراسری وصل شده است و همکاران و متخصصان انرژی اتمی در کنار پیمانکار روس به رفع نارسایی‌ها و به‌روزسازی آن جهت تحویل به بهره‌بردار می‌پردازند.

کد خبر 201150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز