گروه ادب و هنر: بعد از پایان سی‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر دور تازه اکران با نمایش چهار فیلم آغاز شد.

از صبح دیروز اکران چهار فیلم سینمایی «پله آخر» ساخته علی مصفا، «آدم آهنی» ساخته رحیم بهبودی‌فر، «کریستال» ساخته محسن محسنی‌نسب و «یک سطر واقعیت» ساخته علی وزیریان آغاز شد. معمولا فیلم‌هایی که بعد از جشنواره به اکران درمی‌آیند با استقبال خوبی روبه‌رو نمی‌شوند. مخاطبان جدی‌تر سینما بعد از 10روز حضور در جشنواره فیلم فجر کمتر به سینما‌ها می‌روند.

فیلم پله آخر که از دیروز در سینما‌ها اکران شده قرار بود قبل از فیلم «من و زیبا» اکران شود اما با توجه به مشکلات حوزه اکران، به این روزها موکول شد. در همین راستا فیلم سینمایی پله آخر که موفق به کسب جایزه اقتباسی از سی‌امین جشنواره فیلم فجر شده بود در سرگروه سینمایی آزادی اکران خود را آغاز کرد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: لیلی(لیلا حاتمی) که ستاره سینماست و به تازگی شوهرش را از دست داده، سر صحنه فیلمبرداری ناگهان مقابل دوربین خنده‌اش می‌گیرد و از کار باز‌می‌ماند. هیچ‌کس نمی‌تواند دلیل خنده‌هایش را حدس بزند.

مصفا کارگردان و بازیگر سینمای ایران پیش از این فیلم سینمایی «سیمای زنی در دورست» را کارگردانی کرده بود. پخش پله آخر بر عهده هدایت‌فیلم است. سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم عبارتند از: آزادی، پردیس سینما ملت، اریکه ایرانیان، پردیس زندگی، فلسطین، پارس، ماندانا، فرهنگ و موزه سینما. همچنین فیلم سینمایی یک سطر واقعیت ساخته علی وزیریان در گروه سینمایی آفریقا جایگزین فیلم «من مادر هستم» ساخته فریدون جیرانی شد. در آخرین ساخته علی وزیریان، حسین یاری، مهراوه شریفی‌نیا، همایون ارشادی، رضا ناجی، شهرام شکیبا، شیوا خنیاگر و مینا جعفرزاده بازی می‌کنند و داستان فیلم حول‌و‌حوش دشواری‌های زندگی یک زوج فرهنگی شکل گرفته است. سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم عبارتند از: آفریقا، پردیس زندگی، آزادی، فرهنگ و... فیلم سینمایی آدم آهنی ساخته رحیم بهبودی‌فر هم اکران خود را در گروه آزاد آغاز کرد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پسر نوجوانی به نام سینا به‌دلیل زیاده‌روی در انجام بازی‌های کامپیوتری دچار توهماتی شده و والدین او نیز توجهی به این امر ندارند. علی صادقی، شهرام قائدی، هومن برق‌نورد، لادن طباطبایی، محمدعلی کیانی، امیر غفارمنش، حامد کیازال و علیرضا مظفری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم عبارتند از: ایران، پردیس زندگی، ماندانا، پردیس رازی، شاهد، فرهنگسرای اشراق، مرکزی، ناهید و کارون. فیلم سینمایی کریستال ساخته محسن محسنی‌نسب نیز اکران خود را در گروه آزاد آغاز کرد. دانیال عبادی، شهره قمر، مهدی سلوکی، محمدرضا حبیبیان، بابک انصاری، پروانه صلابت و فریناز همداچی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند و داستان آ‌ن درباره دو زندانی است که یکی به‌دلیل سرقت و دیگری به‌خاطر مواد‌مخدر در بند هستند. آنها با هم از زندان آزاد می‌شوند و شرایطی خاص برای آنها فراهم می‌شود. سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم عبارتند از: پردیس زندگی، پردیس آزادی و... .

کد خبر 201076

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز