تهیه‌کننده و کارگردان «سر به مهر» از سه بار رد شدن فیلمنامه این فیلم که با تم اصلی نماز ساخته شده خبر دادند.

کارگردان - هادی مقدم دوست

به گزارش ایسنا، هادی مقدم دوست شامگاه 20بهمن‌ماه در نشست پرسش و پاسخ فیلمش درباره ساخت سر به مهر بیان کرد: فکر کردیم فیلمی برای تماشاچیان کار کنیم که از آن استفاده کنند. امیدوارم این فیلم چنین خاصیتی داشته باشد. من تمام تلاشم‌ را کردم که فیلم فایده‌ای برای مخاطب داشته باشد. کارگردان سر به مهر در پاسخ به پرسشی درباره چرایی ساخت نخستین فیلمش پس از سال‌ها فیلمنامه‌نویسی اظهار کرد:‌ برای من دلیل اصلی ساخت سر به مهر صرفا ساخت یک فیلم نبود. من به این موضوع و وضعیتی که دختر در آن قرار می‌گیرد خیلی فکر می‌کردم. اینکه او شهامت ابراز نمازخوان بودنش را ندارد، خیلی برایم مهم بود چون می‌توان قید کم‌رویی در خیلی چیز‌ها را زد اما قید نماز را خیر. می‌توان ابراز عشق نکرد اما آیا می‌توان قید ارتباط با خدا را زد؟ موضوع نداشتن شجاعت در ابراز نمازخوان بودن برای ما خیلی مهم بود. وی در پاسخ به پرسشی درباره مخاطبان فیلمش اظهار کرد: گروه مخاطب فیلم کسانی هستند که به نماز محبت دارند و دلشان می‌خواهد نماز بخوانند؛ افرادی که هنوز برای خودشان درباره نماز نخواندن فلسفه‌بافی و تئوری‌سازی نکرده‌اند. مخاطبان ما گروهی هستند که پذیرندگی دارند و با خودشان صادق هستند که به‌دلیل خجالت نماز نمی‌خوانند.

محمدرضا ‌شفیعی، تهیه‌کننده سر به مهر هم درباره ساخت این فیلم گفت: زمانی که فیلمنامه را برای شورای پروانه ساخت فرستادیم، آن را به اتفاق آرا رد کردند حتی سه بار دیگر فیلمنامه را ارائه کردیم اما باز هم رد شد. برایم جالب شده بود که چگونه فیلمنامه‌ای درباره نماز رد می‌شود حدود یک سال طول کشید تا پروانه ساخت گرفتیم. تهیه‌کننده سر به مهر در بخش دیگری از سخنانش درباره دلیل ساخت این فیلم عنوان کرد: در اسلام ابراز شعائر دین سفارش شده است. الان ما با این موضوع مواجهیم که خیلی از جوان‌ها در محیط‌هایی که هستند شجاعت ابراز شعائر دینی را ندارند و نسبت به مسائل یا رفتار‌هایی عقب‌نشینی می‌کنند. ابراز شعائر دینی نکته بسیار مهمی است که در بسیاری از محیط‌های مربوط به جوان‌های‌ ما وجود دارد. کاراکتر اصلی فیلم طبق قراردادی با خدا، به برخی از چیزهایی که می‌خواهد می‌رسد اما در ادامه بین انتخاب خدا و خواستگارش تردید می‌کند.

داستان فیلم درباره این تردید است. خشایار موحدیان، تدوینگر فیلم هم درباره کارش در این فیلم توضیح داد: ما برای مونتاژ سر به مهر خیلی کم وقت داشتیم و تا روز‌های پایانی فرصت رسیدن فیلم به جشنواره فجر، کار می‌کردیم. نگران بودیم که شاید ریتم کلی فیلم کند باشد، اما الان که آن را روی پرده دیدم خوشحالم که اذیت‌کننده نیست. روزبه رایکا مدیر فیلمبرداری سر به مهر هم با ابراز خشنودی از حضور در این فیلم اظهار کرد: یکی از شانس‌های من کار کردن با این گروه بود. با کارگردانی بودیم که کار من را خیلی راحت‌تر می‌کرد چون اشراف خوبی داشت. این فیلم یکی از کار‌هایی بود که هم در پشت صحنه و هم هنگام نمایش آن لذت بردم.

کد خبر 200914

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز