نشست پرسش و پاسخ فیلم «دهلیز» با حضور بهروز شعیبی (کارگردان)، محمود رضوی تهیه‌کننده، علی اصغری (نویسنده)، هانیه توسلی، رضا عطاران و محمدرضا شیرخانلو (بازیگران) برگزار شد.

سینما -فیلم دهلیز

به گزارش ایسنا در این نشست که روز 18بهمن‌ماه پس از نمایش این فیلم در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، سازندگان این فیلم توضیحاتی را درباره‌ چگونگی ساخت این اثر سینمایی ارائه کردند. همچنین این نشست به واسطه‌ حضور بازیگر خردسال آن محمدرضا شیرخانلو در لحظاتی مفرح شد؛ به‌طوری که محمدرضا شهیدی‌فر که اجرای برنامه را برعهده داشت پرسش‌هایی را از این بازیگر کودک مطرح کرد و پاسخ‌های او فضای جلسه را بانشاط کرد. این بازیگر خردسال به توضیح فعالیت‌های بازیگری‌اش پرداخت و رضا عطاران پس از توضیحات او به طنز گفت: سابقه‌ او از من هم بیشتر است و اگر می‌دانستم به این جلسه نمی‌آمدم.

رضا عطاران همچنین اضافه کرد که همیشه در سینما به‌دنبال نقش‌های متفاوت است و خوشحال است که در این فیلم نقشی جدی دارد. محمود رضوی تهیه‌کننده فیلم گرچه علاقه‌ای نداشت که هزینه‌ ساخت این فیلم را اعلام کند اما گفت: فیلم دهلیز یکی از کم‌هزینه‌ترین فیلم‌هایی است که در سینمای ایران ساخته شده است. همچنین بهروز شعیبی کارگردان فیلم با ارائه توضیحاتی درباره‌ ساخت این اثر سینمایی گفت: در حال حاضر پتانسیل بسیار خوبی به لحاظ بازیگری در تئاتر و سینمای ما وجود دارد که باید از آنها استفاده کنیم. به‌ویژه نسل جدید بازیگران تئاتر، خیلی خوب در سینما کار می‌کنند.

بهروز شعیبی در ادامه این نشست روند ساخت فیلم دهلیز را تشریح کرد و گفت: این سوءتفاهم به‌وجود آمده که فیلم ما در شتابزدگی تهیه شده است درحالی‌که ما چهل جلسه فیلمبرداری داشتیم و سعی کردیم برنامه‌ریزی طوری باشد که از کیفیت کار چیزی کم نشود. این کارگردان که نخستین تجربه فیلمسازی‌اش را مقابل دوربین برده است درباره انتخاب بازیگران فیلمش توضیح داد: خوشبختانه در این فیلم که فیلم اول من است رضا عطاران و هانیه توسلی به ایفای نقش پرداختند و از سوی دیگر علی سرابی که بازیگر بسیار خوب تئاتر است در بازیگردانی به ما کمک کرد. وی در پاسخ به این پرسش که با وجود ذهنیت مخاطبان از رضا عطاران به‌عنوان بازیگری که در فیلم‌های طنز بازی کرده است چگونه این ریسک را پذیرفته که به او نقشی جدی بدهد توضیح داد: نگرانی‌ام در مورد عطاران خیلی کم بود چون او در این مدت سیر تعالی را طی می‌کند که امیدوارم همچنان ادامه داشته باشد. البته او پیش از این با بازی در فیلم‌های کاهانی هم این ریسک را انجام داده بود.

کد خبر 200687

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز