گروه شهری: 16 بهمن ماه با افتتاح مسیر 2.5 کیلومتری حدفاصل خیابان استقلال تا بزرگراه شهید بابایی مسیر هفت کیلومتری، اتوبان شهید باقری تکمیل شد.

قالیباف

به گزارش همشهری پیش از این بخشی از اتوبان شهید باقری به طول 4.5کیلومتری حدفاصل شهید دوران با بلوار استقلال به بهره‌برداری رسیده بود. با تکمیل این بزرگراه ارتباط سریع و مستقیم مبادی ورودی شمال شرق تهران با مبادی ورودی جنوب شرق آن برقرار می‌شود و متعاقب آن خودروهایی که از استان‌های شمالی و شمال شرقی کشور وارد اتوبان شهید بابایی می‌شوند به‌راحتی می‌توانند از بزرگراه شهید باقری به خیابان دماوند و خروجی جنوب تهران همچون بزرگراه خلیج‌فارس برسند و به سمت استان‌های جنوبی کشور ادامه مسیر دهند.

همچنین به گفته علی امام مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران ساخت بزرگراه شهید باقری با توجه به کمبود بزرگراه‌های شمالی - جنوبی در شرق تهران از اهمیت خاصی برخوردار است. وی در توضیح ویژگی‌های مسیر2.5کیلومتری ادامه شهید باقری که دیروز با حضور محمدباقر قالیباف به بهره‌برداری رسید، گفت: عرض این مسیر 45متر به همراه چهار تقاطع غیرهمسطح در تقاطع بابایی، استقلال، زیر گذر یاس و زیرگذر امید است. قالیباف نیز دیروز در مراسم پایان کار احداث پروژه بزرگراه شهید باقری ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی یادآور رشادت‌ها و سرفصل مهم و بزرگی در تاریخ ملت ماست، ایامی که باعث حیات مجدد اسلامی و عزت مسلمین در دنیا شد.

شهردار تهران همچنین در توضیح عظمت و بزرگی اسلام و امام (ره) گفت: امام عزیز جز برای خدا گامی برنداشت و کلامی نگفت واساسا زمانی که ایشان این حرکت عظیم را انجام داد هیچ دولت، ملت و حزبی دراین کره خاکی وجود نداشت که در سیطره اتحاد جماهیر شوروی یا آمریکا نباشد اما امام در اوج ناباوری انقلابی را رهبری کرد که شعار نه شرقی و نه غربی سر می‌داد.

وی انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی دانست و گفت: امروز هر کس در هر سطحی بخواهد در جامعه پا روی اخلاق بگذارد نه مورد قبول ملت و نه مورد رضای خداست و اگر احساس کنیم از جوهره دینی و فضای ارزشی خودمان و مبانی‌ای که برای آن انقلاب کردیم فاصله گرفته‌ایم، انقلابی نیستیم. به گفته قالیباف باید در فضای معنویت، رعایت اخلاق و ادب و دوری از شیطان‌صفتی و نفاق در جامعه و با رعایت عقلانیت و اقتدار کار کرد و امورات مردم را چرخاند.

شهردار تهران با بیان اینکه توجه به توسعه زیر ساخت‌ها در مناطق محروم و افراد نیازمند از رویکردهای جدی شهرداری تهران بوده است، گفت: افتتاح بزرگراه شهید باقری مصداق همین رویکرد است زیرا معتقدم همانطور که جنوب تهران از شمال آن کم‌برخوردارتراست، شرق تهران نیز نسبت به غرب آن محروم‌تر است.

قالیباف احداث و توسعه بزرگراه‌های شهیدان یاسینی، بابایی، باقری، صیاد شیرازی و توسعه مترو در شرقی‌ترین نقطه تهران را مصداق رویکرد کاهش فاصله منطقه شرق تهران با مناطق برخوردارتر اعلام کرد و ادامه داد: بزرگراه امام علی(ع) نیز با 27کیلومتر طول از محلات فقیر و بافت فرسوده عبور می‌کند و قرار است در‌ماه رجب روز میلاد امام علی(ع) افتتاح شود تا متعاقب ‌آن از دارآباد تا حرم امام خمینی(ره) بدون توقف، چراغ قرمز و تقاطع طی شود.

شهردار تهران از توافقاتی خبرداد که برای انتقال مناطق نظامی داخل بافت شهری در منطقه شرق صورت گرفته است و به‌زودی به اجرا در خواهد آمد. وی از توجه به مسائل فرهنگی، ورزشی، تربیتی و آموزشی از سوی شهرداری تهران سخن گفت و افزود: جامعه شهری ما امروز از مشکل اعتیاد و طلاق رنج می‌برد اما شهرداری تهران تلاش کرده در کنار اقدامات عمرانی خود به مسائلی از این دست و همچنین مسئله زنان سرپرست خانوار، نیازمندان و غیره نیز توجه کند. به گفته قالیباف، ما باید تلاش کنیم کاری که انجام می‌دهیم بیشترین نفع را برای بیشترین مردم و کمترین ضرر را برای کمترین مردم داشته باشد.

کد خبر 200195
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز