گروه شهری: محمدباقر قالیباف شهردار تهران به همراه تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حاضر شد. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی نیز حضور داشت.

قالیباف

محمدباقر قالیباف شهردار تهران طی سخنانی درمرقد مطهر امام(ره) گفت: در کشور باید در بعد پیشرفت کوشا باشیم و الگویی را از نظام اسلامی در جهان به نمایش بگذاریم که در همه ابعاد مادی و معنوی پیشرفته است. وی ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر یاد آور رشادت‌ها و نتیجه بخش همه مجاهدت‌های فرزندان این مرز و بوم بود که به رهبری امام راحل به نتیجه رسید. شهردار تهران خاطرنشان کرد:

انقلاب اسلامی ما نقطه عطفی در جهان بود که احیای حکومت دینی را در این زمان به‌وجود آورد. قالیباف با اشاره به اینکه مردم یادشان هست در زمانی که انقلاب ما روی داد، غرب‌زدگی و شرق‌زدگی در دنیا سیطره داشت و هیچ افقی پیش روی هیچ ملت و کشوری نبود که از چنبره شرق زدگی و غرب زدگی رهایی یابد، افزود: امام عزیز ما در این تاریکی آمدند و با همراهی شهدا و مجاهدت آنان مبارزه کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند؛ آن هم در کشوری که از یک طرف هم مرز با یک ابر قدرت مانند شوروی بود و از طرف دیگر در منطقه به‌عنوان ژاندارم معرفی می شد.

از نظر قالیباف، انقلاب ما در انتهای قرن بیستم و در زمانی روی داد که همه اندیشمندان غرب اتفاق نظر داشتند که دین و معنویت دیگر جایی در کشورها ندارد. قالیباف تصریح کرد: در چنین ایام سیاه و بی‌روزنه‌ای امام راحل، انقلابی را شکل دادند که توانست با جوهره دینی آثاری پدید بیاورد که هم‌اکنون این آثار را در جوامع اسلامی و حتی غیراسلامی مشاهده می‌کنیم.

شهردار تهران اظهار کرد: ما بر این باوریم که امام راحل‌ جز برای خدا نه گامی برداشت، نه کلامی بر زبان آورد و از آنجا که برای خدا قدم برداشت خدا هم عزتشان را روزبه‌روز افزایش می‌داد و حتی پس از رحلتشان همچنان عزتمند هستند. وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بدانید ما هم بعد معنوی انقلاب را که همان حفظ آرمان‌ها، ارزش‌ها و وحدت در جامعه است باید مورد توجه قرار دهیم و به مسائل اخلاقی، فرهنگی و ارزش‌ها توجه ویژه‌ای مبذول داریم و در کنار آن تداوم انقلاب ما نیازمند توجه جدی در عرصه مادی است.

شهردار تهران اظهار کرد: امروز ما در شهرداری تهران نباید از این موضوع غفلت کنیم و باید بدانیم اگر کشور و نظامی درون خود مورد تحسین مردمش واقع نشود، هرگز نمی‌تواند مورد تحسین مردم دنیا واقع شود. بنابراین از نظر قالیباف دوران جنگ تمام‌شده اما دوران مجاهدت تمام نشده است و همه باید برای تقویت نظام تلاش و در این مسیر حرکت کنیم.

امام (ره) در دل‌های مردم جای داشت

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی ضمن تشکر از اعضای شورا و شهردار پایتخت اظهار کرد: از تمام مسئولان به‌ویژه شهردار توانمند و موفق شهرمان که خدا را شکر در هر مسندی که بودند منشأ اثرات خوب و خدمات با ارزش بودند، تشکر می‌کنم. وی ادامه داد: روز 22بهمن روز پیروزی انقلاب ماست. انقلاب ما خواص مختلفی داشت که یکی از آنها تغییر نظام حکومتی سرزمین ما بوده است.

نوه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام در دل‌های مردم بود و مردم وی را بر سر گذاشتند و حکومت را به او عرضه داشتند، گفت: این دوره حکومت می‌گذرد و قدرت مدتی در دست هرکسی قرار می‌گیرد تا در پی آن مدیریت، خدمت و تلاش و کار به نحو احسن به انجام رسد. وی افزود: مدیرانمان در هر جایی که هستند به اندازه ظرفیتی که دارند، دارای قدرتند؛ این قدرت که امروز در اختیار شماست و شما به‌عنوان مدیر یک قسمت و بخش ظرفیت‌هایی در اختیار دارید. امام علی(ع) می‌فرماید: قدرت و توانمندی خصایص خوب انسان‌ها را ظاهر می‌کند‌یا خدایی نکرده خصایل بد آنها را آشکار می‌کند.

کد خبر 200494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز