همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: توافقاتی نیز برای تملک مناطق نظامی در شرق تهران نیز انجام شده که در شرف اجرا است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، محمد باقر قالیباف در مراسم پایان کار احداث پروژه بزرگراه شهید باقری، حدفاصل خیابان استقلال تا بزرگراه شهید بابایی با بیان این مطلب افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی است و امروز هر کس در هر سطحی بخواهد در جامعه پا بر روی اخلاق بگذارد نه مورد قبول ملت ونه مورد رضای خداست و اگر احساس کنیم از جوهره دینی و فضای ارزشی خودمان و مبانی که برای آن انقلاب کردیم فاصله گرفته‌ایم، این آن انقلاب نیست و باید در مسیر حرکت کنیم و این اساس و خواسته انقلاب و نظام اسلامی است.

شهردار تهران با اشاراه به دهه ۷۰ میلادی که انقلاب اسلامی ایران در آن رخ داد اظهار کرد: در آن زمان دنیا در همه ابعاد خود دو قطبی بود و همه دولت‌ها بدون استثنا زیر سایه یکی از این دو قطب قرار داشتند و هیچکس حق نفس کشیدن و عرض اندام در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را نداشت.

وی با تاکید بر اینکه در دهه ۷۰ میلادی هیچ افق روشنی از امکان حرکت خلاف رو به قدرت در تصور ذهنی کسی وجود نداشت گفت: زمانی که امام خمینی در ایران این حرکت را آغاز کرد حتی علمای حوزه علمیه می‌گفتند شما توان مبارزه با شاه را ندارید، انقلابیون نیز که قبول داشتند رژیم زیر سلطه امریکاست به ایشان توصیه می‌کردند این حرکت را انجام ندهند.

شهردار تهران با بیان اینکه باید از این مساله درس بگیریم اظهار کرد: بدانیم که اگر حرکت ما برای رضای خدا و با ایمان به خدا باشد پیروزی و عزت اسلام و مسلمین قطعی است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت اخلاق را بدون توجه به مسائل اقتصادی می‌توان حفظ کرد، بیان کرد: باید در فضای معنویت، رعایت اخلاق و ادب و دوری از شیطان صفتی و نفاق در جامعه و با رعایت گذشت و محبت و به کارگیری عقلانیت و اقتدار کار کرد و امورات مردم را نیز چرخاند.

شهردار تهران تصریح کرد: باورمان باشد اگر انقلاب، نظام و حرکت‌ها مورد تحسین مردم نباشد مورد تحسین دنیا هم نخواهد بود.

توجه به زیرساختهای شرق تهران

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پایتخت اظهار کرد:در شهر تهران تلاش می‌کنیم آنچه در توان داریم را به انجام برسانیم و برخی از مشکلات و وظایف که در حوزه شهرداری است انجام شود.

قالیباف با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و افراد نیازمند از نکات مورد تاکید در انقلاب بوده است به توجه شهرداری به توسعه زیر ساخت‌ها در شهر تهران اشاره کرد و گفت: قریب به دو ماه است که در افتتاح پروژه‌ای حاضر نشدم اما اگر امروز به اینجا آمدم دلیلش این است که معتقدم شرق نسبت به غرب همانند جنوب نسبت به شمال محروم‌تر است؛ آمدم بگویم توجه به زیر ساخت در شرق تهران در اولویت برنامه‌های ما بوده است.

وی افزود: احداث بزرگراه‌ها، توسعه مترو، تونل‌ها، توسعه زیر ساخت‌ها، توسعه امکانات فرهنگی و اجتماعی شرق تهران و حل معضلات بزرگراهی در این محدوده در اولویت‌های شهرداری تهران است.

قالیباف با اشاره به احداث و توسعه بزرگراه‌های شهیدان یاسینی، بابایی، باقری، صیاد شیرازی و توسعه مترو در شرقی‌ترین نقطه تهران به توسعه بزرگراه امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: این بزرگراه که در طول مسیر حدودا ۲۷ کیلومتری خود بیش از ۷ هزار واحد مسکونی را باید تملک می‌کرد از محلات فقیر و بافت فرسوده عبور می‌کند که با تلاش همکاران من در روز میلاد امام علی (ع) افتتاح خواهد شد و شهروندان از دارآباد تا حرم امام خمینی (ره) بدون توقف، چراغ قرمز و تقاطع طی خواهند کرد که این بزرگراه نیز از زیر ساخت‌های مهم شرق تهران است.

توسعه اماکن فرهنگی

شهردار تهران افزود: توافقاتی نیز برای تملک مناطق نظامی در شرق تهران نیز انجام شده که در شرف اجرا است. این اقدامات از خواسته‌های مردم و رویکرد انقلاب است که در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وی گفت: توجه به مسائل فرهنگی، ورزشی، تربیتی و آموزشی نیز از موضوعاتی است که جامعه امروز را رنج می‌دهد که شاید بخشی از آن‌ها همانند مشکل اعتیاد و طلاق که امروز به چالشی جدی در جامعه تبدیل شده به شهرداری اراتباطی نداشته باشد اما شهرداری تهران تلاش کرده در کنار اقدامات عمرانی به مسئله زنان سرپرست خانوار، نیازمندان و غیره نیز توجه کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه مساجد و حسینیه‌ها و توجه به امور فرهنگی، سرای محلات، سینما و تئا‌تر نیز در شهرداری تهران انجام می‌شود، گفت: مطمئن هستم در خورشان مردم عزیزمان انجام وظیفه نکردیم اما تلاش کردیم همین اقدامات را بی‌منت و شفاف پیش ببریم.

همه راضی نیستند

شهردار تهران با اشاره به اینکه وقتی اقدامی صورت می‌گیرد بعضی‌ها راضی و برخی‌ها ناراضی هستند، گفت: اقدامات ما همه را راضی نگه نمی‌دارد به عنوان مثال بعد از تعطیل کردن مرکز فروش حکیمیه فروشندگان خودرو از این کار ناراضی و ساکنان منطقه بسیار راضی بودند.

قالیباف تشریح کرد: ما باید تلاش کنیم کاری که انجام می‌دهیم بیشترین نفع را برای بیشترین مردم و کمترین ضرر را برای کمترین مردم داشته باشد و این درسی برای ما است که وقتی که در شهر زندگی می‌کنیم باید رعایت حال یکدیگر را بکنیم.

کد خبر 200129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز