گروه شهری: مراسم کلنگ‌زنی مسجد بقیه‌‌الله ایلامی‌های مقیم تهران با حضور شهردار تهران و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و امام جمعه شهرستان ایلام برگزار شد.

قالیباف

محمدباقر قالیباف پیش از مراسم کلنگ‌زنی با حضور در حسینیه شهدا هیئت ایثارگران نبی اکرم، با اشاره به این نکته که وظیفه ما فقط این نیست که پل، جاده یا فضای سبز ایجاد کنیم، گفت: کارنامه ما زمانی قابل‌قبول است که کاری کنیم تا شهروندانمان بیش از پیش به عبادت خدا بپردازند.

شهردار تهران که در جمع شهروندان ایلامی مقیم تهران سخن می‌گفت، افزود: ما در شهرداری تهران این توفیق را داریم و از بزرگان دینمان نیز آموخته‌ایم که در مقابل دین شهروندان، جوانان و فرزندان این شهر مسئول باشیم. تنها پدر و مادر نیستند که باید توجه به فرزندانشان داشته باشند، ما مدیران هم نسبت به فرزندان و خانواده‌ها وظیفه داریم.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان ما برایمان مهم هستند، عنوان کرد: لذا توجه به مراکز دینی، حوزه‌های علمیه، مراکز آموزشی- تفریحی، اوقات فراغت سالم، نشاط و امید خوب و آسایش روحی روانی در شهر از مسائلی است که ما معتقدیم باید در شهرداری‌ها وجود داشته باشد.

قالیباف با بیان اینکه شهرداری‌ها تنها مسئول چاله پر‌کردن و جمع‌آوری زباله‌ها نیستند، گفت:من بارها گفته‌ام و همه تلاشمان این است که شهرداری را از یک سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل کنیم و بتوانیم روزبه‌روز بر سرمایه اجتماعی بیفزاییم. وی در ادامه با اشاره به مسجد بقیه‌الله که در منطقه پنج تهران برای مردم ایلام ساخته خواهد شد، اظهار کرد: امروز تهران خود یک ایران کوچک است و حفظ این فرهنگ‌ها و توجه به انسجام قوم‌های مختلف گامی است که باید به نحو مطلوب برداشته شود.

مردم ایلام، نماد قناعت کشور

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه زمانی دشمن به شهرهای ما حمله کرد و ما خیلی مردم جنگ‌زده داشتیم مانند مردم خوزستان که در بمباران خانه و کاشانه خود را ترک کردند و این ترک‌کردن‌ها هم بحق بود و باید در جای دیگر از آنها پذیرایی می‌شد، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی در مورد مردم ایلام فرمودند که این مردم، مردمی قانع و زحمتکش هستند که ما با چشم خودمان این قناعت را مشاهده کردیم.

وی افزود: زمانی که به مهران حمله شد، مردم از شهر خارج شده و در جاده‌ها چادر زدند و در آن شرایط سخت هیچ باری را به دولت تحمیل نکردند و ماه‌ها و سال‌ها در این چادرها زندگی می‌کردند. شهردار تهران تأکید کرد: به هر حال وظیفه همه ما این است که برای این مردم عزیز هر چه از دستمان بر می‌آید انجام دهیم. من از آنان سپاسگزارم و هر چه از دستم بر می‌آید برایشان انجام می‌دهم چرا که این وظیفه ماست.

ساخت هتل در کنار مسجد

قالیباف با اشاره به ساخت مجموعه ورزشی در مسجد بقیه‌الله از طراحان این مجموعه خواست که علاوه بر مجموعه ورزشی، محلی را نیز برای مسافران ایلامی که خدای‌ناکرده برای بیماری به تهران می‌آیند درنظر بگیرند تا افرادی که نمی‌توانند به هتل بروند یا آشنایی در تهران ندارند بتوانند ساعاتی را در این محل به استراحت بپردازند و دغدغه جایی برای خوابیدن شب‌ها را نداشته باشند.

کد خبر 199486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز