مراسم تجدید بیعت کارکنان شهرداری تهران با آرمان‌های امام‌راحل(ره) ظهر روز چهارشنبه 18بهمن در مرقد مطهر حضرت‌امام(ره) برگزار شد؛ مراسمی که هر سال برگزار می‌شود تا مدیران و کارمندان شهرداری تهران در روزهای دهه فجر به زیارت مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی بروند و با آرمان‌های امام و شهدا بیعت دوباره داشته باشند.

 در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، چند نفر از اعضای شورای شهر و شهردار تهران برگزار شد، نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر، شهردار و کارکنان شهرداری در آستانه سالروز پیروزی جمهوری اسلامی ایران با نثار گل به مرقد مطهر امام‌(ره) با آرمان‌های انقلاب و امام‌راحل تجدید عهد کردند.

محمدباقر قالیباف در مراسم امسال تجدید بیعت با آرمان‌های امام ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر گفت: در کشور باید در بعد پیشرفت کوشا باشیم و الگویی را از نظام اسلامی در جهان به نمایش بگذاریم که در همه ابعاد مادی و معنوی پیشرفته است. شهردار تهران اظهار کرد: دهه فجر یادآور رشادت‌ها و نتیجه‌بخش همه مجاهدت‌های فرزندان این مرز و بوم بود که به رهبری امام راحل به پیروزی رسید.

وی ضمن تشکر از حجت‌الاسلام حاج سیدحسن خمینی گفت: این ایام، ایام ذکر و یادآوری آرمان‌های بلند امام و شهداست و بر این باورم که یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انقلاب اسلامی امروز باید مورد توجه قرار گیرد، احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما نقطه عطفی در جهان بود که احیای حکومت دینی را در این زمان به‌وجود آورد. قالیباف با اشاره به اینکه مردم یادشان است زمانی که انقلاب ما روی داد، غرب‌زدگی و شرق‌زدگی در دنیا سیطره داشت و هیچ افقی پیش روی هیچ ملت و کشوری نبود که از چنبره شرق‌زدگی و غرب‌زدگی رهایی یابند.

وی عنوان کرد: امام عزیز ما در این تاریکی آمدند و به همراهی شهدا و مجاهدت آنان مبارزه کرده و انقلاب را به پیروزی رساندند، آن هم در کشوری که از یک طرف هم‌مرز با یک ابر قدرت مانند شوروی بود و از طرف دیگر در منطقه به‌عنوان ژاندارم معرفی شده بود. وی افزود: انقلاب ما در انتهای قرن بیستم روی داد؛ در زمانی که همه اندیشمندان غرب اتفاق نظر داشتند که دین و معنویت دیگر جایی در کشورها ندارد.

قالیباف تصریح کرد: در چنین ایام سیاه و بی‌روزنه‌ای امام راحل انقلابی را شکل دادند که توانست با جوهره دینی آثاری پدید بیاورد که هم‌اکنون این آثار را در جوامع اسلامی و حتی غیراسلامی مشاهده می‌کنیم. وی ادامه داد: هم‌اکنون که امام‌(ره) از دنیا رفته‌اند همان نظریه‌پردازها، قرن21 را قرن امام (ره) معرفی کرده‌اند، چراکه می‌بینند که همه دنیا را این انقلاب، این باور و آرمان فراگرفته است و امروز دین در جوامع بشری رشد کرده و همینطور بیداری اسلامی در همه دنیا پدید آمده است. امروز وجود دین را در اقصی نقاط دنیا می‌توانیم ببینیم و این از عظمت انقلاب ماست.

شهردار تهران اظهار کرد: ما بر این باوریم که امام راحل‌(ره) جز برای خدا نه گامی برداشت، نه کلامی بر زبان آورد و از آنجا که برای خدا قدم برداشت خدا هم عزتشان را روزبه‌روز افزایش می‌داد و حتی پس از رحلتشان همچنان عزت‌مند هستند. وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بدانید ما هم بعد معنوی انقلاب که همان حفظ آرمان‌ها، ارزش‌ها و وحدت در جامعه است را باید مورد توجه قرار دهیم و به مسائل اخلاقی، فرهنگی و ارزش‌ها توجه ویژه‌ای مبذول داریم و در کنار آن، تداوم انقلاب ما نیازمند توجه جدی در عرصه مادی است. قالیباف گفت: باید در بعد پیشرفت کوشا باشیم و الگویی را از نظام اسلامی در جهان به‌نمایش بگذاریم که در بعد مادی و معنوی پیشرفته است و این یکی از شرط‌های اساسی انقلاب ماست.

شهردار تهران اظهار کرد: امروز ما در شهرداری تهران نباید از این موضوع غفلت کنیم و باید بدانیم اگر کشور و نظامی درون خود مورد تحسین مردمش واقع نشود هرگز نمی‌تواند مورد تحسین مردم دنیا واقع شود. وی با بیان اینکه نظام اسلامی توسط امام راحل و شهدا به پیروزی رسیده گفت: امروز این پرچم در دست مقام‌معظم رهبری است و ما وظیفه داریم مانند دوران دفاع‌مقدس شبانه روز تلاش کنیم. قالیباف تصریح کرد: ما بر این باوریم که دوران جنگ تمام ‌شده اما دوران مجاهدت تمام نشده است و همه باید برای تقویت نظام تلاش و در این مسیر حرکت کنیم.

کد خبر 201249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز