چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

تلویزیون هر ساله پس از پشت سر گذاشتن نوروز، به سراغ سریال‌های جدیدی که در دست تولید دارد می‌رود و آنها را طبق جدول‌های هفتگی آماده پخش می‌کند تا در فصل بهار و در آستانه تابستان مخاطبان را با دور جدیدی از سریال‌ها پای تلویزیون بنشاند.

شبکه یک، دو و سه سیما شبکه‌هایی هستند که طبق یک برنامه تعیین شده، به‌زودی و با اتمام مجموعه‌های در حال پخش قرار است سریال‌های تازه‌ای را روی آنتن بفرستند.

در این گزارش کوشیده شده به اولین سریال‌هایی که این سه شبکه به محض خالی شدن باکس‌هایشان روی آنتن می‌فرستند بپردازیم.«مدار صفر درجه» ساخته حسن فتحی که یکی از مجموعه‌های عظیم و پرهزینه سیماست، یکی از مطرح‌ترین سریال‌های تازه سیماست که به‌زودی روی آنتن خواهد رفت.

فتحی که قبلاً در ساخت مجموعه‌های تاریخی تبحر خود را نشان داده، این‌بار به سراغ روایتی از تاریخ معاصر رفته است.«ساعت شنی» دیگر سریال در آستانه پخش، به واسطه حضور پرتعداد بازیگران مطرح، یکی از کنجکاوی‌برانگیزترین مجموعه‌های سیماست.

در رده سریال‌هایی با مضمون تاریخی معاصر باید به «سال‌های برف و بنفشه» اشاره کرد که به وقایع 15 خرداد 42 می‌پردازد. سعید سلطانی کارگردان «سال‌های برف و بنفشه» قبلاً‌ سریال پرمخاطبی چون «پس از باران» را روی آنتن داشته است.

کار تازه مهدی فخیم‌زاده دیگر مجموعه‌ای است که در فصل بهار پخش خواهد شد. فخیم‌زاده که چهار سال پیش با سریال پلیسی «خواب و بیدار» به توفیق قابل توجهی دست یافته بود، پس از بازگشتی نه‌چندان موفق به سیما با فیلم «هم‌نفس» دوباره به تلویزیون بازگشت.

دو سال گذشته سریال پلیسی «حس سوم» را روی آنتن داشت و حالا هم «بی‌صدا» را آماده پخش می‌کند.مجموعه «بوی گندم» کار تازه‌ همایون اسعدیان و احتمالاً‌ یک سریال روتین طنز، جدول مجموعه‌های تازه سیما را تکمیل خواهند کرد.

شبکه یک

شبکه اول سیما دو سریال آماده برای پخش دارد. سریال‌های «مدار صفر درجه» و «ساعت شنی» دو سریالی هستند که شبکه اول این روزها برای پخش تدارک دیده است.

اولی یعنی «مدار صفر درجه» ساخته حسن فتحی یکی از پرحرف و حدیث‌ترین سریال‌های عظیم چند سال اخیر است که سال گذشته سرانجام فیلمبرداری‌اش به پایان رسید و مراحل فنی‌اش هم اواسط فروردین ماه تمام شد.

این سریال درباره پسر جوان ایرانی است که سال 1320 به فرانسه می‌رود و در آنجا با دختری یهودی آشنا می‌شود و....

شهاب حسینی، رؤیا تیموریان، لعیا زنگنه، مسعود رایگان، ایرج راد، رحیم نوروزی و ... بازیگران اصلی هستند که در این سریال بازی می‌کنند.

آنونس‌های جدیدترین کار حسن فتحی از هفته گذشته روی آنتن شبکه یک سیما رفته و خودکار هم از هفته آینده دوشنبه شب‌ها یعنی در زمانی که سریال‌ پربیننده زیر تیغ پخش می‌شد روی آنتن می‌رود.آن‌طور که گفته می‌شود جدیدترین سریال فتحی یکی از پربیننده‌ترین کارهای امسال در تلویزیون خواهد شد.

سریال بعدی که شبکه یک در دست دارد ساعت شنی به کارگردانی بهرام بهرامیان است.
ساعت شنی یکی از پربازیگرترین سریال‌هایی است که سال گذشته جلوی دوربین رفته و هم‌اکنون آخرین مراحل فنی‌اش در حال انجام است.

داریوش ارجمند، رؤیا نونهالی، بیژن امکانیان، نسرین مقانلو، پوریا پورسرخ، مهراوه شریفی‌‌نیا، برزو ارجمند، شهره لرستانی و... بازیگران اصلی هستند که در ساعت شنی بازی کردند.

این سریال‌ که دومین تجربه کارگردانی بهرامیان پس از سریال «مشق عشق» به‌حساب می‌آید مضمونی اجتماعی دارد و با توجه به پربازیگر بودنش به احتمال فراوان جزو کارهای پربیننده امسال خواهد شد.

ساعت شنی هم‌اکنون آخرین مراحل فنی‌اش را پشت سر می‌گذارد و آن‌طور که پیش‌بینی شده از اواخر اردیبهشت روی آنتن خواهد رفت.

شبکه دو

شبکه دومی‌ها سریال‌ تازه مهدی فخیم‌زاده را برای پخش در دست دارند. این سریال پس از سریال حس سوم دومین همکاری پیاپی مهدی فخیم‌زاده و شبکه دوم به‌حساب می‌آید و در واقع اپیزود دوم آن سریال است.

کار همچون حس سوم مضمونی پلیسی با مایه‌های طنز دارد و فخیم‌زاده، سارا خوئینی‌ها، محمد صادقی، لیلا برخورداری و ... در آن بازی کرده‌اند.بی‌صدا سریالی است که با توجه به سابقه کارگردانش احتمال پربیننده شدنش زیاد است و شبکه دو حساب زیادی روی آن باز کرده است.

همچنین سال‌های برف و بنفشه که این روزها آخرین مراحل تصویر‌برداری را پشت سر می‌گذارد و همزمان تدوین هم می‌شود از روز چهارشنبه روی آنتن رفت.کار به سبک اکثر کارهای سلطانی مضمونی تاریخی دارد و در آن به تاریخ معاصر ایران پرداخته شده است، جهانگیر الماسی، محسن قاضی مرادی، شبنم قلی‌خانی، سام درخشانی و لاله‌ اسکندری بازیگران اصلی هستند که در این کار بازی کرده‌اند. هم‌اکنون قسمت‌های اولیه این سریال آماده و تحویل شبکه شده و قسمت‌های بعدی هم با شروع پخش تحویل داده می‌شود.

شبکه سه

شبکه سه سیما یک روتین نود شبی و یک سریال را برای اولین پخش‌های بهارش آماده کرده است. سریال 90 شبی را سروش صحت کارگردانی می‌کند و سریال هفتگی که قرار است به‌زودی پخشش آغاز ‌شود هم توسط همایون اسعدیان کارگردانی می‌شود.
سریال صحت این روزها پیش‌تولیدش آغاز شده و به سبک و سیاق کارهای روتین با شروع شدن تصویربرداری روی آنتن می‌رود.

رضا شفیعی جم، محمد شیری، اردلان شجاع کاوه، فلامک جنیدی و ... بازیگرانی هستند که تا الآن با این کار قرارداد بسته‌اند. به احتمال فراوان طی روزهای آینده بازیگران دیگری هم به این جمع اضافه می‌شوند تا در اولین نود شبی 86 و صحت جمع همه کمدین‌ها جمع باشد.

آن‌طور که برنامه‌ریزی شده این طنز نود شبی که مضمونی آپارتمانی دارد از ابتدای خرداد ماه قرار است هر شب از شبکه 3 سیما پخش شود.سریال هفتگی شبکه یعنی بوی گندم هم که این روزها آخرین مراحل تصویربرداری را پشت سر می‌گذارد همزمان در حال تدوین است تا به‌زودی برای پخش آماده شود.

کار مضمونی اجتماعی دارد و پس از چند سال جدیدترین کار همایون اسعدیان در تلویزیون به حساب می‌آید.آتیلا پسیانی، فرهاد اصلانی، هومن سیدی، مهران رجبی، آزاده صمدی و ... بازیگران اصلی این سریال هستند.بوی گندم که البته اسمش قرار است برای پخش تغییر کند با پایان تصویربرداری و آماده شدن قسمت‌های اولیه به‌زودی روی آنتن می‌رود.

شبکه تهران

شبکه تهران سریال «پول کثیف» را روی آنتن می‌فرستد. مسئولان شبکه تهران از مدت‌ها قبل «پول کثیف» را آماده پخش دارند. این مجموعه به خاطر برخی مشکلات، موفق به گرفتن مجوز پخش نمی‌شد که گویا با تغییراتی سرانجام قرار است روی آنتن برود.

فرهاد جم، زیبا بروفه، علیرام نورایی، آناهیتا نعمتی، بهمن دان، خاطره حاتمی، شراره رخام و... بازیگران اصلی هستند که در این سریال که با موضوع قاچاق کالا و ارز جلوی دوربین رفته، بازی کرده‌اند.

پول کثیف توسط قاسم جعفری تهیه شده و پیش‌بینی می‌شود همچون دیگر کارهایی که در دفتر این تهیه‌کننده تهیه می‌شود، بتواند مخاطبان زیادی را پای تلویزیون بنشاند.به‌خصوص آنکه پول کثیف پیش از این هم یک بار قرار بوده روی آنتن رود و مخاطبان نسبت به آن از قبل ذهنیت دارند.

کد خبر 19918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز