چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: تلویزیون برای پایان هفته فیلم‌های مختلف ایرانی، اروپایی، هالیوودی و بالیوودی را برای پخش در نظر گرفته است.

شبکه 1: پنجشنبه‌شب 23 فروردین، در برنامه سینما یک فیلم چهارصد ضربه از سینمای موج نوی فرانسه به کارگردانی فرانسوا تروفو را پخش می‌کند که در سال‌های پایانی دهه 50 میلادی ساخته شده است. این فیلم که در سال 1959 نخل طلایی کن را گرفت، به نوعی زندگی نوجوانی کارگردان را روایت می‌کند.

همچنین بعدازظهر جمعه فیلم جاده‌ای دیگر از عباس رافعی با نام سایه روشن از این شبکه پخش می‌شود. داستان فیلم درباره یک جشنوار‌ه‌ میراث فرهنگی است که نفر اول جشنواره در جشن اختتامیه حضور ندارد و یکی از اعضای هیات انتخاب  ماموریت پیدا می‌کند تا به جست‌وجوی صاحب اثر بپردازد اما از طرفی همسر وی مخالف این سفر است. لاله اسکندری، سیاوش طهمورث و امیر آقایی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

شبکه 3 : فیلم اکشن شهر بی‌قانون، پنجشنبه‌شب از شبکه‌ سه سیما پخش می‌شود. این فیلم کانادایی درباره‌ یک پلیس مخفی است که وارد تشکیلات گروهی خلافکار و قاچاقچی می‌شود.

در یک درگیری با پلیس، رئیس گروه اسلحه‌ای را به پلیس مخفی می‌دهد ولی اسلحه به دست پسر بچه‌ای می‌افتد. پلیس مخفی تلاش می‌کند تا پسر بچه را پیدا کند و اسلحه را بگیرد تا گروه خلافکار پی به ماهیت اصلی او نبرند.

در ساعت‌های پایانی جمعه هم فیلم سینمایی بوی خوش زندگی در قالب برنامه صدفیلم از این شبکه پخش می‌شود. مارتین برست با حضور آل پاچینو، کریس اودانل در سال 1992 این فیلم را به مدت 157 دقیقه ساخت.

این فیلم آمریکایی با نام اصلی بوی خوش زن بازسازی فیلمی ایتالیایی‌است. آل پاچینو برای بازی در این فیلم که معلوم نیست چه بلایی بر سرش در تدوین مجدد آن می‌آ‌ید، برنده اسکار شد.

شبکه 4: فیلم برنده اسکار دیگری از شبکه 4 پخش می‌شود. فیلم سینمایی آمیلی محصول مشترک 2001 فرانسه و آلمان به کارگردانی ژان پی‌یر‌ ژونه در برنامه سینما چهار پخش می‌شود.

کمدی رومانتیک آمیلی با نام اصلی سرنوشت شگفت‌انگیز آمیلی پولن به مدت اصلی 122 دقیقه ساخته شد. این فیلم نامزد 5 جایزه اسکار شد.

آمیلی کودکی نامناسبی داشته است. مادر روانپریش آمیلی همواره او را از داشتن دوست در آن دوران محروم کرده و با خودکشی‌اش بر مصائب دختر افزوده و پدر پزشک او نیز در محبت ورزیدن کوتاهی کرده است.

او اکنون در بزرگسالی نیز بدون داشتن دوست و محرم اسراری در آپارتمان کوچکش بی‌هیچ هدفی زندگی می‌کند، اما کشف یک جعبه همه چیز را عوض می‌کند. در این فیلم اودری ‌توتو و سرژ مرملین بازی کردند. طبق معمول هم دکتر فرزانه کاظمی و چیستا یثربی به عنوان کارشناس در برنامه حضور دارند.

شبکه 5 : فیلم هندی راهول جمعه ساعت 13:30 از شبکه تهران روی آنتن می‌رود. داستان این فیلم درباره پسربچه‌ای به نام راهول است که والدینش، آگاه و میرا در زمان نوزادی راهول از هم جدا شده‌اند.

حضانت راهول تا 5 سالگی به آگاه سپرده می‌شود، ولی او به راهول یاد می‌دهد با مادرش صحبت نکند، ولی راهول به‌طور اتفاقی با مادرش روبه‌رو می‌شود. اما نکته جالب این‌که  این فیلم‌ها که قاعدتاً با جرح و تعدیل‌های فراوانی همراه است معلوم نیست به چه دلیلی انتخاب شده‌اند.

کد خبر 19388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز