گروه سیاسی: در شرایطی که این روزها رایزنی‌های گسترده‌ای برای آزادی 5 دیپلمات ایرانی ربوده شده توسط نیروهای آمریکایی در جریان است، یک خبرگزاری عراقی در خبری فوری از دستگیری حسن کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد توسط نیروهای آمریکایی خبر داد

این خبر به سرعت از جانب وزارت خارجه کشورمان تکذیب شد.

حسین امیر عبداللهیان، مسئول ستاد ویژه عراق در وزارت خارجه با رد خبر دستگیری کاظمی قمی در بغداد از سوی نیروهای آمریکایی به خبرنگار همشهری گفت: خبر دستگیری سفیر ایران در بغداد به دست نیروهای آمریکایی که از سوی یک خبرگزاری آن کشور اعلام شد، صحت ندارد و سفیر کشورمان در حال حاضر مشغول انجام وظیفه در سفارت ایران در بغداد است.

همچنین یکی از کارمندان سفارت ایران در بغداد در گفت‌وگو با فارس خبر دستگیری سفیر ایران در عراق توسط نیروهای آمریکایی را رد کرد. این کارمند سفارت ایران در بغداد اخبار منتشر شده مبنی بر دستگیری حسن کاظمی قمی سفیر ایران در بغداد را به شدت رد کرد و از حضور کاظمی قمی در جلسه‌ای‌‌ در مکان سفارت ایران در بغداد خبر داد.

مشاور رئیس فراکسیون اکثریت پارلمانی عراق نیز با تاکید بر این‌که خبر دروغ بازداشت سفیر ایران در عراق در ادامه سیاست جوسازی رسانه‌ای بر ضد تهران صورت گرفت از تلاش‌های مستمر مقام‌های بلندپایه عراقی از جمله سید عبدالعزیز حکیم، طالبانی و نوری المالکی برای آزادی 5 دیپلمات ربوده شده ایرانی خبر داد.

سید محسن حکیم، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در واکنش به شایعه بازداشت سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد که یک خبرگزاری محلی به نام نینا آن را منتشر کرده بود، گفت: انتشار چنین اخبار دروغ و بی‌پایه و اساس ناشی از این است که بعثی‌های سابق تلاش می‌کنند با به راه انداختن جنگ روانی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران از حضور قدرتمند و مثبت و قانونی این کشور در عراق جلوگیری کنند.

کد خبر 19874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز