چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر دوم آزاد شده سفارت ایران در بغداد در دوران ربوده‌شدنش در عراق توسط نیروها امنیتی تحت سرپرستی آمریکا شکنجه شده است.

به گزارش ایرنا در جریان معاینه پزشکی جلال شرفی دبیر دوم آزاد شده سفارت ایران در بغداد که با حضور نمایندگان صلیب سرخ جهانی و دولت عراق انجام شد، شکنجه‌شدن وی در دوران بازداشت در مقر وابسته به نظامیان آمریکایی در عراق، بطور مستند تایید شد.

در این بررسی پزشکی که بعدازظهر سه‌شنبه 21 فروردین در یکی از بیمارستانهای تهران با حضورپیتر جی‌اشتوکر رییس نمایندگی صلیب سرخ در تهران و شیخ محمد مجید سفیر عراق در تهران صورت گرفت، وضعیت جراحتهای عمیق وارده براثر شکنجه‌های نیروهای امنیتی تحت سرپرستی آمریکا در عراق معاینه پزشکی شد.

در گزارش ارایه شده توسط پزشک معالج،آثار سوراخهای وارده از طریق مته های شکنجه‌گران به پای شرفی همچنین شکستگی بینی، گردن، آسیبهای عمیق بر پشت وی، خونریزی دستگاه گوارش و پارگی گوش وی به وضوح به رویت پزشکی رسید و نماینده صلیب سرخ نیز مجددا آن را معاینه و تایید کرد.

جلال شرفی در حالیکه در بیمارستان دوره نقاهت و بازسازی جسمانی را می‌گذراند در توضیح برای نمایندگان صلیب سرخ اظهارداشت: آمریکایی‌ها در ‪۱۵‬ روزاول بازداشت، شکنجه‌های هولناکی بویژه با سوراخ کردن پا، بر من وارد کردند.

جلال شرفی دبیر دوم سفارت‌ایران در عراق چندی پیش توسط نیروهای آمریکایی بدون هیچ دلیلی بازداشت شده بود.

کد خبر 19337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز