همشهری آنلاین: محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضرت آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که عباس اسدالهی مشاور عالی دبیر، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و جمعی از اعضای ستاد برگزاری، عباسیان را همراهی می‌کردند، دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ضمن تشریح ابعاد گسترده برگزاری سی و یکمین دوره برگزاری این جشنواره عنوان کرد: در جشنواره سی و یکم بنا را بر این گذاشتیم که آثار بیش از پیش رنگ و بوی انقلابی بگیرند و دغدغه‌های مردم را در قاب سینما به نمایش بگذارند که در این زمینه آثار بسیار خوبی در جشنواره امسال حضور دارد.

وی همچنین با اشاره به بخش ویژه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد‌ها گفت: پیرو اتفاق ویژه‌ای که امسال در کشورمان رخ داد و ایران اسلامی میزبان سران کشورهای جنبش غیرمتعهد‌ها بود، در حاشیه این اجلاس رایزنی‌های فراوانی به جهت تعاملات فرهنگی با سران کشورهای شرکت‌کننده و وزرای فرهنگ آن‌ها انجام شده که در نتیجه آن قرار شد بخش ویژه‌ای تحت عنوان فیلمسازان کشورهای غیرمتعهد‌ها در جشنواره گنجانده شود که در این زمینه مسئولان وزارت امور خارجه و به خصوص آقای رامین مهمان‌پرست همکاری بسیار مطلوب و همه‌جانبه‌ای با ستاد برگزاری جشنواره داشتند.

دبیر سی و یکمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم فجر با اشاره به جنبش بیداری اسلامی در کشورهای مختلف بیان داشت: در این دوره از جشنواره بخشی با عنوان سینمای سعادت وجود دارد که نگاهی ویژه به فیلمسازان جهان اسلام دارد.

در این بخش آثار قابل توجه و تاملی به دفتر جشنواره رسیده که نشان از توجه فیلمسازان به این اتفاق بزرگ دارد.

وی بر تاکید جشنواره بر مفاهیم دینی و مضامین اخلاقی، رعایت شئونات اسلامی و هدفگذاری در مسیر فجر انقلاب اسلامی را از ویژگی‌های این دوره جشنواره عنوان کرد.

پس از ارائه گزارش عباسیان، آیت‌الله سبحانی اظهار داشت: در جشنواره فجر باید سعی شود فیلم‌هایی نشان داده شود که ویژگی‌های درست و شایسته داشته باشند.

اولا مسائل شرعی از نظر حجاب و پوشش اسلامی در آن‌ها رعایت شود و خدای ناکرده فیلمی را نشان ندهیم که تبلیغ و ترویج بی‌حجابی باشد و مسائل شرعی در آن خدشه‌دار شده باشد.

ثانیا فیلم‌ها بایستی خدمات نظام جمهوری اسلامی را نشان دهند و اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و پیشرفت‌های جامعه را به تصویر بکشند که در این چند سال چه خدماتی در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی در زمینه مسکن، بهداشت، پیشرفت‌های علمی و... انجام شده تا مردم اعتماد بیشتری بکنند.

درست است که کار‌ها باید برای رضای خدا باشد ولی در عین حال بعضی کار‌ها را باید نشان داد و به مردم گفت.

وی ادامه داد: فیلم‌ها باید دور از محرمات باشد و ضداخلاقی نباشد و تلاش شود با نگاهی واقعی ارزش‌ها و خدمات نشان داده شود.

آیت‌الله سبحانی خطاب به عباسیان تصریح کرد: ثالثا فیلم‌ها را از کسانی بگیرید که دارای پایبندی‌های اعتقادی و اخلاقی هستند و معتقدانه فیلمشان را ساخته‌اند.

این نگاه باعث رضای خدا می‌شود. امیدواریم که این سه شرطی که عرض کردم در این جشنواره رویت و محقق شود.

این مرجع عالی قدر خاطرنشان ساخت: مطمئن باشد اگر با تعهد و در مسیر اخلاق و ایمان به داد مستضعفان و محتاجان رسیدیم و در همه حال به فکر آرمان‌های انقلاب اسلامی بودیم، خدا هم ما را کمک می‌کند.

کد خبر 198286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز