گروه شهری: هر روز که می‌گذرد، حجم کارهای صورت‌گرفته در پروژه‌های عمرانی سرعت بیشتری می‌گیرد.

بزرگراه

درحالی‌که این روزها خبر می‌رسد پیشرفت حجم خاکبرداری بزرگراه امام علی از مرز 80 درصد گذشته است، در جایی دیگر از شهر خبر از سرعت در تولید آسفالت استاندارد در سطح شهر نیز داده می‌شود.با انجام بیش‌از پنج میلیون و 100هزار مترمکعب خاکبرداری در پروژه احداث بزرگراه امام ‌علی، پیشرفت ‌فیزیکی این عملیات به مرز 80 درصد رسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: حجم کل عملیات‌خاکی پروژه بزرگراه امام‌ علی حد فاصل مسیل‌ باختر تا حرم ‌مطهر امام‌خمینی(ره) حدود شش میلیون و 690 هزار مترمکعب است که تاکنون 80 درصد آن انجام شده‌است. مازیار حسینی ادامه داد: بیشترین مقدار خاکبرداری‌ها مربوط به بخش حد فاصل میدان‌محلاتی تا جنوب آزادگان و بعد از آن بخش حد فاصل مسیل ‌باختر تا خیابان پیروزی ‌است که خوشبختانه با تلاش‌های صورت‌گرفته این عملیات طبق برنامه زمان‌بندی با سرعت‌ مناسب در حال پیگیری است.
معاون شهردار تهران عملکرد پیمانکاران در قطعه‌های مختلف پروژه را مطلوب قلمداد و اظهار امیدواری کرد که با رفع اندک معارضان‌ ملکی و ‌تأسیساتی باقیمانده، سرعت پیشرفت عملیات اجرایی به‌حداکثر ممکن برسد.

حسینی در بخش‌پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: عملیات دیواره‌سازی پروژه نیز آغاز شده و تاکنون حدود 17‌درصد از سطح دیواره‌های پیش‌ساخته که به‌تعبیری 21400مترمربع یا 7150قطعه می‌شود، انجام شده است. از کل شمع‌های موردنیاز برای این پروژه که 7120 شمع است، بیش‌از 6400 شمع اجرا شده‌است. به‌این ترتیب می‌توان‌گفت نهایت تلاش دست‌اندرکاران امر آن است که این معبر شریانی شمالی - جنوبی در اسرع‌وقت آماده تحویل به شهروندان پایتخت شود.

سرعت تولید آسفالت استاندارد در تهران

مجری طرح‌های آسفالت و نگهداری سازمان فنی و مهندسی شهر تهران گفت: تا پایان سال‌جاری دو واحد جدید تولید آسفالت به مجموعه چهار واحد دیگر سازمان فنی و مهندسی شهر تهران افزوده خواهد شد.محمدرضا معماریان با بیان این مطلب اظهار کرد: هم‌اکنون سازمان مهندسی دارای چهار واحد تولید آسفالت است که همگی آنها طبق استانداردهای زیست‌محیطی فعالیت می‌کنند. وی با بیان اینکه این واحدها در محدوده غرب تهران قرار دارند افزود: دو واحد دیگر که تا پایان سال وارد مدار می‌شوند نیز در شرق شهر تهران و خارج از محدوده مسکونی قرار دارند.

مجری طرح‌های آسفالت و نگهداری سازمان فنی و مهندسی شهر تهران با اشاره به سیستم‌های مجهز واحدهای تولید آسفالت این سازمان خاطرنشان ساخت: سیستم به‌کار گرفته شده در این واحدها گازسوز است. همچنین برخورداری این واحدهای تولیدی از مکنده‌های قوی موجب شده هیچ گردوغباری به بیرون منتقل نشود و تنها چیزی که خارج می‌شود بخار آب است.

معماریان همچنین افزود: تولید آسفالت در سال‌جاری در کنار ارتقای کیفیت، افزایش قابل توجهی یافته که این مسئله به‌دلیل افزایش تعداد واحدهای تولیدی فعال و همچنین فعالیت در شیفت‌های کاری متعدد بوده است.

کد خبر 198106
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز