گروه شهری: عرشه پل تقاطع بزرگراه گمنام - کردستان تا هفته آینده نصب می‌شود تا این پروژه که در سه سطح روگذر، زیرگذر و سطح در حال اجراست، تا پایان سال تحویل شهروندان شود.

بزرگراه شهید گمنام یکی از پرتردد‌ترین بزرگراه‌های شرقی - غربی پایتخت بوده که به‌دلیل تقاطع داشتن با محورهای پرتردد کارگر، فاطمی و کردستان ازجمله بزرگراه‌های پرترافیک شهر نیز به‌شمار می‌رود. به‌منظور تأمین رفاه هرچه بیشتر شهروندان و کاهش ترافیک در این محدوده ساخت پل و زیرگذر تقاطع شهید گمنام - کردستان و شهید گمنام - کارگر در دستور کار منطقه قرار داده شد.

به گفته سلیمانی شهردار منطقه‌شش، پروژه تقاطع گمنام - کردستان رسما از دوم فروردین‌ماه امسال کلید خورده و تاکنون تمام قسمت‌های زیرگذر و روگذر این بزرگراه تکمیل شده است. وی در ادامه گفت: در حال حاضر ساخت عرشه پل با180متر طول به اتمام رسیده و تا هفته آتی به کارگاه منتقل می‌شود. در ضمن عملیات بتن ریزی راستگرد گمنام به کردستان شمال در حال انجام است و به‌زودی جهت تردد آماده بهره‌برداری خواهد بود. سلیمانی با بیان جزئیات بیشتر یادآور شد:

با نصب این پل خودرو‌های عبوری به‌طور مستقیم با گذر از پل نصب شده روگذر بزرگراه شهید گمنام مسیر غرب به شرق می‌توانند در مسیر بزرگراه کردستان جنوب به شمال تردد نمایند. وی افزود: هم‌اکنون مسیر این زیرگذر با طول 447متر با عرض بیش از 11متر تکمیل شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است که شامل دو خط عبوری، دو حاشیه ایمنی و دو پیاده‌رو خواهد بود. وی اظهار داشت: با تکمیل این پروژه‌ها چراغ قرمز‌های این سه تقاطع حذف شده و بدین‌ترتیب تردد به‌صورت ممتد ادامه می‌یابد که علاوه بر کاهش بار ترافیکی موجب کاهش سطح آلاینده‌ها نیز می‌شود.

کد خبر 198843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز