همشهری آنلاین: مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در تحلیلی، ماجراجویی علیه ایران را اقدامی احمقانه دانست و تاکید کرد: موضوع هسته ای ایران باید اصلی‌ترین موضوع نشست‌های مجلس سنای آمریکا باشد.

 "زبیگنیو برژینسکی" مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در مقاله ای که از سوی واشنگتن پست منتشر شد خواستار تمرکز بر موضوع هسته ای ایران در نشستهای مجلس سنای آمریکا شده است.

وی همچنین از کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا تقاضا کرد به موضوع نقش ایران در تحولات منطقه و جهان بیشتر بپردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، برژینسکی ابراز عقیده کرد: باید در موضوع صلح با ایران یا جنگ علیه این کشور کاملا هوشیارانه عمل کرد و منافع آمریکا را در این موضوع مدنظر قرار داد.

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا تصمیم جنگ علیه ایران را با توجه به نبود اطلاعات کافی درباره چگونگی واکنش این کشور ، بحث برانگیز دانسته و تاکید می کند: واکنش انتقامجویانه ایران علیه منافع آمریکا چگونه خواهد بود؟ پیامدهای این حمله بر ثبات منطقه و اقتصاد بازارهای آسیایی و اروپا چگونه است؟

وی در ادامه ابهاماتی را درباره چگونگی توجیه اقدام نظامی علیه ایران مطرح کرده و می نویسد: هر گونه حمله به ایران پیامدهای وخیمی برای منطقه و جهان دارد و در این باره باید هوشیارانه عمل کرد تا آمریکا وارد احمقانه ترین جنگ تاریخ نشود.

کد خبر 196807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز