همشهری آنلاین: چاک هگل گزینه اوباما برای وزارت دفاع که توسط برخی جمهوری‌خواهان به اتخاذ مواضع نرم در برابر ایران متهم شده است، گفت که از «تحریم‌های یک‌جانبه» علیه تهران حمایت نمی‌کند چرا که معتقد است این سیاست ناکارآمد بوده و به انزوای آمریکا منجر می‌شود.

چاک هاگل

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، چاک هگل سناتور سابق ایالت «نبراسکا» و گزینه منتخب «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا برای تصدی سمت وزارت دفاع این کشور، تاکید کرد که چنانچه مواضع وی به دقت بررسی شود نشان می‌دهد که این سناتور جمهوری‌خواه به هیچ عنوان رویکردی ضد اسرائیلی ندارد.

 هگل در مصاحبه‌ای با یک روزنامه محلی در نبراسکا گفت که کوچک‌ترین مدرکی دال بر این‌که وی ضد اسرائیل است، وجود ندارد و تاکید کرد که هرگزی رایی نداده است که به نوعی به «اسرائیل آسیب وارد کند».

وی تاکید کرد: «اسرائیل در شرایط بسیار، بسیار دشواری قرار دارد. ما باید به حفاظت از اسرائیل و جلوگیری از انزوای آن کمک کنیم.»

هگل پیش از این به اتخاذ سیاست‌های ضد اسرائیلی و مخالفت با لابی‌های یهودی در آمریکا متهم شده بود. بنا بر اعلام منابع خبری، وی بارها از سلطه این لابی‌ها بر اقتصاد و سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرده بود.

وی که توسط برخی جمهوری‌خواهان به اتخاذ مواضع نرم در برابر ایران نیز متهم شده است، گفت که از «تحریم‌های یک‌جانبه» علیه تهران حمایت نمی‌کند چرا که معتقد است این سیاست ناکارآمد بوده و به انزوای آمریکا منجر می‌شود. هگل در عین حال از تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران تقدیر کرده و آن را «نتیجه‌بخش» دانست.

هگل تاکید کرد که جلسه تائید وی در سنا، فرصتی را در اختیارش قرار می‌دهد تا در ارتباط با مواضع خود در قبال ایران و اسرائیل، شفاف‌سازی کند.

وی ادامه داد: «کاملا می‌پذیرم که تائید نهایی به عهده سنا است. تمامی آنچه از قانون‌گذاران می‌خواهم، رعایت انصاف است و امیدوارم جلسه‌ای باز و شفاف درباره بررسی صلاحیت من برگزار شود.»

کد خبر 197260
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز