چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: «آدم‌ها و آرزوهایشان» عنوان نمایشگاه عکسی از آثار مفهومی فرید امین‌الاسلام است که جمعه نیمه دی‌ماه در گالری آرته برپا می‌شود.

پوستر نمایشگاه

به گزارش فارس، فرید امین‌الاسلام در دومین نمایشگاه انفرادی آثارش مجموعه‌ای را با عنوان «آدم‌ها و آرزوهایشان» به نمایش می‌گذارد که شامل ۱۰ اثر در قالب عکس‌، ویدئوآرت و حجم است.

امین‌الاسلام درباره آثارش در این نمایشگاه گفت: این دومین نمایشگاه انفرادی من است، اولین نمایشگاهم با موضوع عکاسی مستند بود و در این نمایشگاه عکس‌های هنری و مفهومی به نمایش خواهم گذاشت.

وی درباره تکنیک آثارش هم گفت: در این نمایشگاه عکس‌ها را با متریال شیشه و آینه کار کرده‌ام که به همراه یک اثر اینستالیشن یا حجم و ویدئو آرت به نمایش درمی‌آید و همه این آثار مکمل هم در ارائه مفهوم آدم‌ها و آرزوهایشان هستند.

امین‌الاسلام درباره موضوع ویدئوآرت گفت: در این ویدئوآرت به آرزوهای دست نیافتنی آدم‌های اطرافمان پرداخته‌ام.

وی افزود: همه آدم‌ها زندگی ایده‌ال و دست‌نیافتنی در رؤیاهایشان دارند که سوژه آثار این نمایشگاه من است.

او با بیان این که بخشی از عکس‌های این نمایشگاه را خودش عکاسی کرده و بخشی دیگر را از اینترنت استفاده کرده است گفت: در دوره مدرن اوریجینال بودن عکس اهمیت ویژه‌ای داشت ولی در دوره معاصر مفاهیم ارزش و اهمیت بیشتری نسبت به اوریجینال بودن عکس پیدا می‌کنند.

من هم در این نمایشگاه از عکس‌ها در راستای رسیدن به مفهوم مورد نظرم بهره گرفته‌ام.

امین‌الاسلام عکاسی را تجربی آموخته است و حدود شش سال است که به طور جدی عکاسی می‌کند.

بهنام کامرانی درباره نمایشگاه امین‌الاسلام در یک مقدمه نوشته است: «عکس‌های فرید امین الاسلام از کنار هم چینی تصاویری به دست می‌آیند که یا با هم در تضاد هستند یا به گونه‌ای مشابهت میان آنان وجود دارد.

اما آنچه این آثار را متفاوت جلوه می‌دهد، جنبه‌هایی از اجراست که با چاپ بر روی شیشه و آینه‌ای کردن بعضی از تصاویر شکل یافته است.

تصاویری که ما به ناگاه خود را در آن‌ها می‌یابیم. جهانی که در آنیم و‌گاه اتفاقاتش را دور از خود می‌بینیم در حالی که بر ساخته از کنش‌های ماست. مسایلی مانند: قدرت، شهرت که اجتماع یا فردی را ممکن است به تباهی بکشانند.

امین الاسلام با دغدغه‌های اجتماعی به سراغ‌ این موضوعات رفته و جنبه‌های مختلفی را مورد کاوش قرار داده است.

هر چند این تصاویر تنوع زیادی دارند و رسیدن به دست خطی مشخص در آن‌ها سخت به نظر می‌رسد اما قرابتشان با دنیای رسانه‌ها و ما، آن‌ها را آشنا جلوه می‌دهد».

این نمایشگاه تا دوشنبه 25 دی هر روز از ساعت 16 تا 20 ادامه دارد.

گالری آرته در خیابان ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراره کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علیخانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم، پلاک 3 واقع است.

 

کد خبر 196560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز