چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: این روزها گالری ایست پرفورمنس «فقط یک ثانیه است» را با اجرای دو هنرمند هلندی و یک هنرمند ایرانی میزبانی می‌کند.

پوستر تجسمی

به گزارش ایسنا، امیر راد درباره این اجرای مشترک گفت: گالری ایست به دنبال اهداف خود برای گسترش فضای هنری و ایجاد فرصتی جهت حضور هنرمندان بین‌المللی برای تبادل هر چه بیشتر با هنرمندان ایرانی، اقدام به این همکاری مشترک با یک کمپانی هلندی کرد.

به گفته او، در این پرفورمنس که از روز اول دی‌ماه در گالری ایست آغاز شده، ‌الیویا رشوفسکی و فردریک رودریگز از کشور هلند در کنار ستاره فاتحی از ایران به اجرایی درباره فجایع بشری که در اثر بمباران‌های اتمی و نمونه‌هایی از این دست به وجود می‌آید، می‌پردازند و تلاش دارند در اجرای خود، این نوید را بدهند که زندگی همچنان ادامه دارد و ممکن است در یک لحظه اتفاقاتی خوب و یا بد بیفتد.

راد اضافه کرد: معمولا هنرمندان ایرانی به دنبال این هستند تا اجراهایی در خارج از کشور داشته باشند.

در حالی که ما در تلاش هستیم تا بر عکس آن‌ها هنرمندان بین المللی را به ایران بیاوریم و از تجربه‌های آن‌ها استفاده کنیم.

این پرفورمنس هم بر اساس همین ایده شکل گرفت و طرف هلندی، ایده اجرایی خود را با همکاری یک هنرمند ایرانی در گالری اجرا کردند.

این پرفورمنس روز پنجشنبه و جمعه - 7 و 8 دی ماه - ساعت 19 در گالری ایست اجرا می‌شود، اما به دلیل نوع اجرا و محدود بودن مخاطب باید روز مورد نظر از پیش رزرو شود.

گالری ایست پیش از این در برنامه «30 اثر، 30 هنرمند، 30 پرفورمنس» نیز با اجرایی از محمد عباسی با دو هنرمند فرانسوی همکاری کرد و چندی پیش نیز الوین لوسیه در رویداد شنیداری «الوین لوسیه در گالری ایست نشسته است» کاری از شادی افشار و مهدی بهبودی به صورت اینترنتی به اجرا پرداخت.

 

کد خبر 195715

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز