همشهری آنلاین: نمایشگاه گروهی نقاشیخط «تجلی وحدت» با آثاری از بزرگان و هنرمندان باسابقه این هنر، به مناسبت ولادت رسول اکرم‌ (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین هفته وحدت در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود.

خوشنویسی

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه به مناسبت هفته وحدت، با حضور سفرای کشورهای اسلامی و مسئولان شهرداری تهران، آثار نقاشیخط بزرگان و هنرمندان باسابقه این هنر به نمایش در خواهد آمد.

این نمایشگاه که روز یکشنبه 8 بهمن ساعت 16 افتتاح می‌شود، آثار هنرمندانی چون صادق تبریزی، هادی روشن ضمیر، پیمان پیروی، علی تن، علی ذوالفقار، کیوان رحیم‌نژاد، احمد میرزازاده، بهرام حنفی، حمید رحیم‌نژاد و... را با عنوان «تجلی وحدت» به نمایش می‌گذارد.

در بروشور این نمایشگاه آمده است: «همواره در اسلام، هنر بصری از نام خداوند متجلی و خوشنویسی، هنری برای بیان این مفاهیم شد.

خوشنویسی از همین رو تنها هنری است که پس از فریضه‌های دینی، عاملی وحدت آفرین در میان امت اسلام است».

در ادامه نیز آمده است:«این هنر که در دامن هنرپرور ایرانی به گونه‌های مختلف پرورش و قوام یافت به شکل مدرن خود در قالبی چون نقاشیخط توانست دنیای هنر مدرن را با معنویات پیوند دهد».

نمایشگاه گروهی نقاشیخط «تجلی وحدت» از ساعت 16 روز یکشنبه 8 بهمن ماه افتتاح و تا 15 بهمن‌ماه، همه روزه از ساعت 9 تا 19 در نگارخانه ملل واقع در اتوبان صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه، فرهنگسرای ملل میزبان علاقمندان است.

کد خبر 199002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز