همشهری آنلاین: بزرگترین نمایشگاه الکترونیک‌های مصرفی در لاس‌وگاس با آغاز خود موجی از محصولات و کالاهای متعدد و متنوع را در معرض دیده عموم قرار داد که تعدادی از آنها به عنوان خبرساز‌ترین‌های این نمایشگاه در روز اول در مرکز توجه قرار گفتند.

به گزارش CNN، شرکتهای کوچک و بزرگ تکنولوژی با آغاز نمایشگاه CES 2013 معرفی محصولات خود را آغاز کرده‌اند که به نظر می‌آید با توجه به محصولاتی که در روز اول این نمایشگاه رونمایی شدند، حسگرها گرایش اصلی این نمایشگاه باشند، حسگرهایی که تقریبا هر پدیده‌ای از زندگی روزمره کاربران را ردیابی می‌کنند. حسگرهایی که می‌توانند خانه، سیستم امنیتی، حیوانات خانگی، گیاهان و حتی وزن شما را کنترل کنند.

چنگال هوشمند یکی از جالب‌توجه‌ترین این حسگر‌ها است که محصولی از شرکت HAPILABS بوده و نسبت به لوازم عادی غذاخوری،‌بسیار هوشمند‌تر است. این چنگال می‌تواند تعداد لقمه‌های فرد را بشمرد، سرعت بلعیدن غذا را تخمین زده و مدت زمان صرف غذا را تعیین کند. اگر بیش از اندازه سریع غذا بخورید، چنگال با ایجاد ارتعاش و تاباندن نور به شما هشدار خواهد داد و به تدریج به شما نحوه غذا خوردن درست را آموزش خواهد داد. این ابزار از اپلیکیشن و وب‌سایتی نیز برخوردار است که می‌توان با استفاده از آنها عادت‌های غذایی کاربران را دنبال کرد.

هاب کنترل کننده سیستم‌ گرمایشی، تهویه مطبوع،‌سیستم ایمنی و دیگر سیستم‌های خانگی، حسگر چمدان‌های گم‌شده، گوشی‌های جدید شرکت هووایی و سونی و صدها محصول جدید دیگر نیز تاکنون در این نمایشگاه رونمایی شده‌اند. CES 2013 تا روز 11 ژانویه در شهر لاس‌وگاس ادامه خواهد داشت.

 

 

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰