همشهری آنلاین: کودکان ساکن منطقه فوکوشیما پس از وقوع فاجعه نشت رادیواکتیو از نیروگاه فوکوشیما دچار اضافه وزن شده‌اند، و دانشمندان به تازگی دلیل این رویداد را کشف کرده‌اند.

فوکوشیما

به گزارش پاپ ساینس، پس از وقوع زمین‌لرزه شدید و در پی آن سونامی که در سال 2011 ژاپن را زیر و رو کرده و در نهایت منجر به نشت مواد رادیو اکتیو از سه رآکتور نیروگاه اتمی فوکوشیما دائیچی شد، مدارس محلی فعالیت‌های خارج از مدرسه را برای کودکان ممنوع کرده و کودکان تمامی ساعات روز خود را درون کلاس‌ها سپری می‌کنند.

این سیاست عواقب غیر‌منتظره‌ای داشته‌است. کودکان 5 تا 9 ساله و 14 تا 17 ساله در منطقه فوکوشیما به چاق‌ترین کودکان ژاپنی تبدیل شده‌اند.

هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش این کشور گزارشی کشوری منتشر کرد که در آن کودکان چاق به عنوان کودکانی شناخته شده‌اند که وزن آنها 20 درصد بیشتر از وزن طبیعی است. میزان چاقی در میان پسربچه‌های 6 ساله در فوکوشیما 11.4 درصد و در میان دختر‌بچه‌های 8 ساله 14.6 درصد تخمین زده شده است.

پس از وقوع فاجعه فوکوشیما 449 مدرسه محدودیت‌های شدیدی برای فعالیت‌های خارجی دانش‌آموزان تعیین کردند و این محدودیت‌ها تا ماه سپتامبر در 71 مدرسه همچنان ادامه داشت. اما حتی در مناطقی که که میزان تشعشعات رادیو اکتیو در حد ایمن اعلام شده بودند نیز خانواده‌ها کودکان خود را درون خانه‌ها محبوس کرده‌اند.

بخش های شمالی ژاپن همواره به خاطر زمستان‌های سختی که دارد و مردم را وادار به خانه‌نشینی می‌کند، به رواج داشتن چاقی مشهور است،‌اما میزان چاقی در این منطقه هرگز به اندازه کنونی نرسیده بود.

کد خبر 196432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز