همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران گفت: هنوز فتنه‌های پیشین در کشور به پایان نرسیده، فتنه دیگری در راه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی روز گذشته در نخستین یادواره طلاب و روحانیان شهید خراسان شمالی در مصلای حضرت امام خمینی (ره) بجنورد اظهار کرد: کار دشمن فتنه‌گری است و ما باید همواره مراقب این فتنه ها باشیم.

وی اضافه کرد: محور حرکت مقدس و پرجوش و خروش در کشور باید تنها و تنها ولایت فقیه باشد و کمترین زاویه ای از ولایت فقیه نباید داشته باشیم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که کمترین زاویه‌ای با مواضع و دیدگاه های رهبری و ولایت فقیه داشته باشند از خط ولایت و ملت جدا شده اند.

وی افزود: مردم رفتار و کردار مسوولان را با مواضع رهبری و ولی فقیه می سنجند.

حجت الاسلام خاتمی اضافه کرد: ملت ایران به دنبال ولایت شعاری نیست بلکه به دنبال مسوولانی است که رهنمودهای رهبری را در عمل اجرا کنند.

وی گفت: مردم به دنبال مسوولانی می روند که رهنمود صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از بیان سخنان تنش زا و التهاب آفرین تا انتخابات ریاست جمهوری را سرلوحه کار خود قرار داده باشند.

خاتمی به فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 اشاره کرد و اظهار کرد: اهداف اصلی عاملان آن فتنه به راه انداختن کودتای مخملی در ایران همانند کودتای مخملی در کشورهای آسیای میانه از جمله گرجستان بود.

وی اظهار کرد: کار فتنه گران سال 88 با تشکیل کمیته صیانت از آرا آغاز شد و به بهانه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دنبال شد.

وی اضافه کرد: این فتنه با درایت رهبر معظم انقلاب تدبیر و این بحران همانند سایر بحران هایی که پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی از سوی دشمنان برای تهدید کشور تدارک شده بود، به فرصت تبدیل شد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر امروز فتنه گران از آن بحران جان سالم به در برده و یا می برند تنها و تنها در سایه تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و سعه صدر معظم له است.

وی تاکید کرد: ما باید مواضع خود را پیرامون مسائل مختلف کشور با مواضع رهبری همسو کنیم و براساس مواضع ولایت فقیه موضع گیری کنیم.

خاتمی در بخش دیگری با اشاره به اینکه ولایت فقیه و رهبری نعمت بزرگی برای جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: آنچه امروز حرکت بیداری اسلامی را در برخی از کشورها دچار مشکل کرده، نبود رهبری واحد است.

امام جمعه موقت تهران با قدردانی از استقبال کم نظیر مردم خراسان شمالی از رهبر معظم انقلاب در سفر مهرماه معظم له به این استان،‌ اظهار کرد: این استقبال بی نظیر و باشکوه در زمانی صورت گرفت که اوج گرانی و مشکلات اقتصادی مردم بود.

خاتمی افزود: دشمنان نظام تمام دوربین های خود را بر این سفر متمرکز کرده و مترصد بودند تا کم شدن شکوه استقبال مردمی را بزرگنمایی کرده و در بوق و کرنا کنند.

وی اضافه کرد: به فضل الهی مردم با درایت استان خراسان شمالی در استقبال از رهبری شکوهی حماسی را به نمایش گذاشتند که همه دشمنان را ناامید کرد.

وی افزود: بخش زیادی از گرانی های موجود در کشور ناشی از فشار دشمنان نظام و بخش کمتری نیز به علت سوءتدبیر مسوولان است.

نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری گفت: فشار اقتصادی تحمیلی بر مردم ایران از سوی دشمنان هزینه ای است که ملت برای رسیدن به استقلال، عزت و سرافرازی کشور می پردازد.

خاتمی محور اصلی مبارزه مردم ایران بر ضد استعمار را روحانیت دانست و پایداری و پویایی اسلام را نتیجه تلاش علمی این قشر خواند.

وی اضافه کرد: در تمام حرکت های اصلاحی مردم ایران علیه رژیم های مستبد و استعماری روحانیت در خط مقدم قرار داشته و این محوریت در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیز نمود عینی داشت.

وی افزود: روحانیت در طول تاریخ با همراهی مردم توانست جلو انحرافات در اسلام و دین را بگیرد.

کد خبر 196404
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز