همشهری آنلاین: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز هزار سایت علیه ولایت فقیه لجن‌پراکنی می‌کنند از این رو تخریب این تئوری و زیر سؤال بردن شخص مقام معظم رهبری مهمترین خطری است که آینده انقلاب را تهدید می‌کند.

آیت‌الله محمدتقی مصباح رئیس مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور در همایش بزرگ جبهه پایداری که عصر چهارم دی ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد با بیان اینکه بنده خدا را به خاطر توفیق حضور در مراسم گرامیداشت 9 دی که از ایام‌الله بزرگ است شکر می‌کنم، اظهار داشت: روز 9 دی را باید تولد جدید انقلاب به حساب آورد.

آیت الله مصباح با بیان اینکه تقدیر از کسانی که حماسه 9 دی را آفریدند یک وظیفه عقلی و شرعی است، خاطرنشان کرد: مهمتر از این مسئله استفاده از فرصت پیش آمده و درس گرفتن برای آینده است و ما باید بر این اساس وظایف آینده خود را بشناسیم.

مهمترین اظهارات آیت الله مصباح به نقل از فارس در زیر آمده است:

  • اهمیت 9 دی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است. ارزش و اهمیت اصل انقلاب در سال 57 به اسلامی بودن آن است وگرنه انقلاب در عالم زیاد اتفاق افتاده و افراد با انگیزه‌های مختلفی انقلاب کرده‌اند اما آنچه که انقلاب ما را متمایز می‌کند اسلامی بودن آن است.
  • بازخوانی تاریخ صدر اسلام درسی برای امروز ما است و امروز هم مهمترین ضعفی که در جامعه اسلامی وجود دارد و می‌تواند موجب فتنه عظیمی شود کاستی در بینش اسلامی است. بزرگترین خطر ما در حوزه فکر و اندیشه سکولاریزم است که می‌گوید که دنیا با مردم و خدا و دین و پیغمبر مربوط به دین است که این امر پیشرفت و شرف مسلمانان را به خطر می‌اندازد کما اینکه انداخته است.
  • دشمنان می‌خواهند جامعه مسلمانان به جایی برسد که بگوید ما اصل روزه، نماز و عبادات را قبول داریم اما کاری به مسائل حکومت نداریم و این یعنی ما خودمان برای مردم تصمیم می‌گیریم که به چه راهی بروند.
  • دشمن هر کاری که انجام داد نتوانست با امام معامله کند و آنها با هیچ وساطتی موفق به این کار و بده بستان نشدند.
  • امام فرمود که اختلاف ما اختلاف گرگ و میش است و خدا را شاکریم که خدا بر ما منت گذاشت که شخصی که موضع استوار امام را داشت روی کار آمد که امروز به خاری در چشم دشمنان تبدیل شده است.
  • دشمنان تمام فرمول‌هایی که بتوانند با آن ایران را به زانو درآورند به کارگرفته‌اند. آنها از جنگ 8 ساله تا تحریم‌های اقتصادی را امتحان کردند حتی اختلافات داخلی نیز نتوانست آنها را به اهداف خود برساند.
  • بزرگترین خطری که آینده کشور را تهدید می‌کند سکولاریزه شدن با نماد مبارزه با ولایت فقیه است. دشمن این بحث را به تئوری دیکتاتوری آخوندی نسبت می‌دهد و از این طریق فکر جوانان را که هنوز عمق نگرفته و شناختی از حکومت اسلامی ندارد تهدید می‌کند.
  • هزار سایت و رسانه علیه ولایت فقیه لجن‌پراکنی می‌کنند. آنها درصدد هستند تئوری ولایت فقیه و شخصی مقام معظم رهبری را زیر سؤال ببرند و در واقع این مهمترین خطری است که آینده انقلاب را تهدید می‌کند.
  • امروز حرکت‌هایی که در کشورهای اسلامی به اسم بیداری اسلامی صورت می‌گیرد درس‌هایی است که مردم از گذشته می‌گیرند.
  • ضعف سیاستمداران، فریبکاری است و چیزی می‌گویند که مردم خوششان بیاید. آنها نمی‌توانند به شعارهایشان عمل کنند و سیاسی بازی بی فریبکاری نمی‌شود؛ اگر ما این شیوه را دنبال کنیم مثل آنها می‌شویم و خدا ما را به خودمان واگذار می‌کند. از این رو باید با مومنین صاف باشیم.
  • مسئله انتخابات را ساده نگیرید. یکی از اشتباهات برخی افراد این است که رای دادن را حق مردم می‌دانند و می‌گویند به هر کس می‌خواهیم رای بدهیم و غفلت می‌کنند که در بینش اسلامی گاهی حق با یک تکلیف همراه است. یعنی هم حق است و هم در کنار آن تکلیف است.
  • شما قانونا می‌توانید به هر کسی رای بدهید اما مکلف هستید به اصلح رای بدهید چرا که تکلیف الهی دارید و موظفید تا جایی که می‌توانید از کسانی که آگاه‌ترند و بصیرت دارند، برای انتخاب اصلح بپرسید.
  • تعارف، همشهری‌گری و رفاقت حجت نیستند شما موظف هستید تحقیق کنید و این مسئله تکلیف شناسایی و ترویج رای به اصلح بسیار مهم است.
کد خبر 195532
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز