همشهری آنلاین: معاون فرهنگی سپاه اعلام کرد: آقای مشایی بنا دارد به انتخابات ورود پیدا کند هرچند به طور رسمی اعلام نکرده‌اند.

مقدم فر

ایسنا نوشت: حمیدرضا مقدم‌فر در نشستی که عصر دوشنبه 11 دی ماه در محل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برگزار شد با بیان این مطلب، در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در این نشست درباره سخنان اخیر حبیب‌الله عسگراولادی درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: لابد ایشان دچار اشتباه لفظی شده‌اند. چنین سخنانی از آقای عسگراولادی بعید به نظر می‌رسد. شاید ایشان منظور دیگری داشتند؛ چراکه با شخصیتی که من از آقای عسگراولادی سراغ دارم، چنین حرفی از ایشان را بعید می‌دانم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آقای عسگراولادی خط خود را عوض کرده است، گفت: اینکه خط‌شان را عوض کرده باشند نمی‌دانم.

بخش‌هایی از اظهارات مقدم فر در زیر آمده است:

  • مقدم‌فر در پاسخ به اعتراض یکی از حاضران به نامه علی مطهری به شورای نگهبان درباره سخنان آیت‌الله جنتی گفت: ایشان اشتباه می‌کنند. من خیانت موسوی و کروبی را کمتر از خیانت مسعود رجوی نمی‌دانم.
  • معاون فرهنگی سپاه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 افزود: در انتخابات سال آینده فشارهای دشمن، اقتصادی خواهد بود، اما به دنبال آن عوامل داخلی، اقدامات سیاسی، پشتیبانی مالی و سناریوهای رسانه‌ای و روانی خود را نیز دنبال خواهند کرد.
  • مقدم‌فر با بیان این‌که رمز آشوب در انتخابات سال 88، تقلب بود، ادامه داد: در انتخابات آتی کلید فریب دشمن، طرح موضوع رابطه با آمریکا و انتخابات آزاد خواهد بود.
  • وی تصریح کرد: آنها تلاش خواهند کرد تا به مردم آدرس غلط دهند؛ به این صورت که راهکار حل مشکلات اقتصادی را تسلیم شدن در مقابل آمریکا و مذاکره با این کشور عنوان کرده و آمریکا را راه نجات معرفی می‌کنند.
  • انتظار دارند، امروز که هژمونی آمریکا در حال فروپاشی است و تنها یکی از بحران‌های آنها مسائل اقتصادی است، تسلیم شویم؟ بر اساس گزارش معتبرترین موسسات آمریکایی، هژمونی این کشور تا سال 2030 سقوط می‌کند. البته زودتر از اینها فرو خواهد پاشید. تنها می‌خواهند زمان آن را طولانی جلوه دهند، تا برای خود فرصت فراهم کنند.
  • مقدم‌فر گفت: کلیدواژه‌ دیگر فریب دشمن در انتخابات آتی «انتخابات آزاد» خواهد بود. اخیرا در اجلاسی به نام پراگ در اروپا که با حضور معاندان جمهوری اسلامی برگزار شده بود، شعار انتخابات آزاد به عنوان رمز انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مطرح شده بود و امروز هم می‌بینیم که برخی آقایان آن را مطرح می‌کنند. منظور از انتخابات آزاد این است که شورای نگهبان نظارت خود را حذف کند و کاری به این‌که چه کسانی کاندیدا می‌شوند، نداشته باشد. امروز هم اصلاح‌طلبان و هم برخی آقایان این‌طرفی همین مسائل را مطرح می‌کنند. آنها انتظار دارند که نظام چشم‌هایش را به روی کسانی که در فتنه نقش داشتند، ببندد.
  • وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در جهان امروز گفت: امروز 95 درصد رسانه‌ها در دست آمریکا و نظام سلطه قرار دارد. چهار خبرگزاری 85 درصد اطلاعات را تولید می‌کنند و دنیا محکوم است که حرف اینها را باور کند. تنها 5 درصد رسانه‌ها در اختیار خود کشورها قرار دارد.
  • معاون فرهنگی سپاه ادامه داد: دشمنان نظام بحث انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند و منظور آنها این است که اگر موسوی و خاتمی که در فتنه نقش داشتند، نیایند انتخابات آزاد نیست. این‌که این‌ها بیایند دقیقا مغایر با فهم و عقل است. آنها باید عذرخواهی و توبه کنند. کسانی که خیانت کردند چگونه می‌توانند اجازه‌ کاندیدا شدن پیدا کنند؟
  • مقدم‌فر اظهار کرد: مردم ایران ثابت کرده‌اند که از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شوند. نظام پس از فتنه 88 نسبت به ویروس‌های سیاسی و اجتماعی واکسینه شد و مردم دیگر گول نخواهند خورد.
کد خبر 196383
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز