همشهری آنلاین: رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنده حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را نفی نمی‌کنم و قطعا این انتخابات باید با حضور حداکثری همه گروه‌ها انجام شود.

دکتر حسن روحانی در در پاسخ به سئوالی درباره احتمال نامزدی وی در انتخابات سال آینده گفت: بنده حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده را نفی نمی‌کنم. مهمترین اظهارات روحانی به نقل از مهر در زیر آمده است:

  • هر چه فضای کشور را آرامتر کنیم و همه گروه‌های زیر پرچم نظام و انقلاب را به حضور در این انتخابات ترغیب نماییم به نفع کشور خواهد بود.
  • این انتخابات می‌تواند بار دیگر به اثبات جمهوریت و مردمسالاری دینی در کشور ما تبدیل شود.
  • قطعا اگر زمینه برای حضور همه گروه‌های معتقد به نظام و انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری آینده فراهم شود شرایط برای کشور بهتر خواهد بود.
  • حضور گسترده مردم، احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری آینده در بحث هسته‌ای هم می‌تواند در روند مذاکرات تاثیرگذار باشد. هر چه قدرت ملی ما بالاتر برود و مشارکت مردم بیشتر شود در مذاکرات کار راحت‌تری خواهیم داشت.
  • برگزاری انتخابات پرشور با حضور همه سلایق هم منجر به التیام داخلی خواهد شد و هم به از بین رفتن شکاف‌هایی که در کشور به وجود آمده است، کمک خواهد کرد و قدرت ملی را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین هر چه بیشتر به سمت وحدت ملی برویم به نفع کشور خواهد بود.
  • تعریف شما از آزادی انتخابات که از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان شده؛ قطعا اگر همه ما به قانون عمل کنیم فتنه در کشور درست نمی‌شود. باید در انتخابات سال آینده شاهد حضور حداکثری مردم باشیم. این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه زمینه برای حضور همه جناح‌ها در انتخابات فراهم باشد چرا که با یک جناح نمی‌توان شاهد انتخاباتی آزاد و پرشور بود.
  • اگر کسی جرمی مرتکب شده است باید محاکمه شود و این گونه سر و صداهایی که اکنون در کشور شاهد هستیم به نفع ما نیست. انتخابات 92 فرصتی است برای برگزاری انتخابات آزاد با حضور حداکثری همه جناح‌ها، گروه‌های سیاسی و مردم.
کد خبر 196475
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز