پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از آنکه رئیس جمهور در حکمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برکنار کرد تحولات دیگری در این زمینه به وقوع پیوست

more  برکناری وزیر بهداشت؛ انتصاب سرپرست جدید

خبرگزاری فارس نوشت همزمان با اعلام خبر برکناری وزیر بهداشت، باقر لاریجانی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران صندلی ریاست را به فرد دیگری سپرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، همزمان با عزل وزیر بهداشت ،گفته می‌شود حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت نیز جای باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران را گرفت.

پیش از این شایعه هایی مبنی بر برکناری وزیر بهداشت از سوی رئیس جمهوری قوت گرفته بود اما رحیمی معاون اول رئیس جمهور طی هفته گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که تا احمدی نژاد هست وحید دستجردی هم هست.

نامه خداحافظی باقر لاریجانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

باقر لاریجانی پس از تغییر وزیر بهداشت با ارسال نامه‌ای خطاب به همکاران دانشگاه علوم پزشکی تهران از آنان خداحافظی و تشکر کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، متن نامه دکتر باقر لاریجانی به شرح ذیل است.

"بسم الله الرحمن الرحیم
همکاران محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران
سلام علیکم

توفیق خدمت در عرصه مسئولیت اجرایی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سالیان متمادی گذشته، از الطاف بزرگ الهی نسبت به اینجانب بود که زبان از عهده شکرگزاری این موهبت قاصر است.

دانشگاه ما چه در گذشته و چه حال شایستگی‌ها و توانمندی‌های فراوانی داشته که بی تردید با بهره‌مندی از این استعدادها و سرمایه‌های ارزشمند خود و با توکل به عنایات حضرت منان آینده پرفروغی را پیش رو خواهد داشت.

از آنجا که علی رغم تمامی تلاشی که مسئولین حوزه سلامت برای ثبات مدیریتی این مجموعه به عمل آورده‌اند، تدبیر دیگری برای اداره این نهاد علمی ارزشمند در نظر گرفته شده است، ضمن سپاس و عرض تسلیم در برابر تقدیرات الهی و با رخصت از محضر اساتید محترم، همکاران گرامی خصوصاً وزیر پرتلاش، ارزشمند و خستگی ناپذیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی سرکار خانم دکتر وحید دستجردی، از خدمت عزیزان مرخص می‌گردم.

بر اساس وظیفه خدمت گزاری، از محضر اساتید بزرگوار، همکاران علمی، کارکنان خدوم و دانشجویان فرهیخته در تمامی سطوح به خاطر همراهی مسئولانه و بی شائبه و مشارکت دلسوزانه در پیش برد همه جانبه حرکت علمی در جهت اهداف بلند آموزشی - پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه در این دوره بیش از هفت ساله تقدیر و تشکر می‌نمایم. تمامی دستاوردهای ارزشمندی که در این مدت به عنوان موفقیت‌های دانشگاه ثبت شده است محصول الطاف و اراده ذات اقدس الهی و تلاش و همدلی شما همراهان صدیق بوده و این تعامل مایه مباهات و سند افتخار دوران خدمتگزاری اینجانب می‌باشد.

در خاتمه با توجه به اینکه ممکن است در جریان امور اجرایی بر حسب اقتضائات اداری و سوء تفاهم‌های فردی روش‌هایی اتخاذ شده باشد که موجبات آزردگی خاطر مبارک همکاران را باعث شده باشد، لذا از یکایک خواهران و برادران گرامی عذر خواهی کرده و حلالیت می‌طلبم و از درگاه حضرت باریتعالی برای فرد فرد عزیزان و همکاران توفیقات مضاعف توأم با رحمت و برکت بی کران الهی مسألت می‌نمایم.

دکتر باقر لاریجانی

دستجردی از مردم طلب حلالیت کرد

دکتر مرضیه وحیددستجردی در یادداشتی از تمامی همکاران خود و همچنین آحاد ملت ایران حلالیت طلبید و خداحافظی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، متن کامل این یادداشت در پی می آید:

« بسمه تعالی
معاونین، مشاورین و قائم مقامان محترم وزیر
روسای محترم دانشگاههای علوم پزشکی کشور
همکاران گرامی

سلام علیکم؛

خداوند منان را شاکرم که طی بیش از سه سال مسئولیت تصدی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، با دعای خیر ملت شریف ایران و تلاش یکایک شما همکاران گرامی در ستاد، دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشتی درمانی، اعضای محترم دولت، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، روسای محترم کمیسیون‌های تخصصی مجلس، اعضای محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ویژه رییس محترم کمیسیون و سایر مجموعه‌های نظام سلامت شاهد فعالیت‌های مهم، تأثیر گذار و تحول آفرین در عرصه سلامت کشور بودیم.

امروز، نظام سلامت ما با طراحی بدیعی در زمینه آموزش، پژوهش و ارائه خدمات در قالب منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ، نقشه جامع تحول نظام سلامت کشور، نقشه جامع علمی حوزه سلامت و قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مسیر چشم انداز ترسیم شده سلامت در جمهوری اسلامی ایران را طی می‌کند.

اینجانب دست‌یابی به موفقیت‌های اخیر در عرصه سلامت کشور را مرهون توفیقات و تفضلات الهی و تلاش شبانه روزی، تعهد، تجربه و همدلی مجموعه کارامد همکاران خود در نظام سلامت و حاکمیت تدبیر، عقلانیت و جلوگیری از مداخلات غیر کارشناسی می‌دانم و امیدوارم با عزم و اراده جدی و تداوم تلاش‌ها، همچنان شاهد ارتقای آموزش و پژوهش و ارائه خدمات در حوزه سلامت و تحقق بیش از پیش "عدالت در تأمین سلامت مردم" به عنوان یکی از مهمترین رسالت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم. بدون شک حوزه سلامت نیازمند حمایت همه جانبه و جدی مسئولین نظام و همدلی همه دست اندرکاران مدیریت کشور است.

حال که مدیریت اجرایی کشور مرا از انجام وظایف و ادامه مسئولیت نظام سلامت کشور معاف نموده است، بر خود فرض می‌دانم از یکایک همکاران گرامی، خصوصاً معاونین، مشاورین، قائم مقامان، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه و کلیه اعضای خانواده بزرگ سلامت، اساتید، کارکنان و دانشجویان قدردانی و سپاس گزاری کرده و از کلیه همکاران و همچنین آحاد ملت عزیز ایران که بعضاً به دلایل مختلف نتوانسته‌ام به خواسته‌های ایشان تحقق بخشم، طلب حلالیت می‌نمایم.

از خداوند متعال خواستارم، خدمات و فعالیت‌های ارزشمندی که در نظام سلامت در حال انجام است، با قوت و قدرت بیشتری تداوم یافته و بیش از پیش مایه عزت و سربلندی کشور عزیزمان گردد.»

مرضیه وحید دستجردی

کد خبر 195848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز