همشهری آنلاین: معاون اول رئیس‌جمهوری در مورد شایعات برکناری وزیر بهداشت گفت: خود من هنوز نیامده گفتند فلانی رفت در حالی که تا آقای احمدی‌نژاد هست من هستم و تا احمدی‌نژاد هست وحید دستجردی هم هست.

مهر نوشت: تامین نشدن اعتبارات ارزی در ماه‌های گذشته بزرگترین دغدغه وزارت بهداشت بوده است تا جایی که مرضیه وحید دستجردی که تا همین یک ماه قبل کمبود دارو و مشکلات دسترسی بیماران خاص به داروهای مورد نیازشان را تلویحا انکار می‌‎کرد، لب به اعتراض گشود و انتقادهای صریحی را نسبت به بانک مرکزی بیان کرد؛ انتقادهایی که به اعتراضات بخشی از دولت علیه دولت تعبیر شد و حتی زمزمه‌های برکناری وزیر بهداشت را سر زبان‌ها انداخت.

دستجردی گفته بود: «بانک مرکزی تعلل در اختصاص ارز دارو را جبران کند چون نقل و انتقال ارز در خارج از کشور را از طرق غیررسمی می‌توانیم دور بزنیم ولی مشکل تخصیص ارز توسط بانک مرکزی در داخل کشور را نمی‌توانیم دور بزنیم.» جمله‌ای که شاید بیشتر از تمام انتقادهای پیشین وزیر بهداشت، برای او گران تمام شد تا زمزمه‌های برکناری او به دلیل این مخالفت‌ها قوت بگیرد.

وی با بیان اینکه «با دارو که وابسته به جان مردم است نمی‌توان شوخی کرد» خطاب به بانک مرکزی گفته بود که ما به هر طریقی که شده داروی مردم را تامین می‌کنیم اما مسئولان بانک مرکزی باید به تعهدات خود عمل کرده و تعلل‌های صورت گرفته در تخصیص ارز دارو را از این پس جبران کنند.

فارس هم نوشت: محمد‌رضا رحیمی در حاشیه سیزدهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به وجود شایعاتی مبنی بر برکناری وزیر بهداشت گفت: دولت همه را حمایت می‌کند ولی خانم وحید دستجردی را ویژه حمایت می‌کند چون ایشان اولین وزیر خانمی است که وارد وزارتخانه شده و موفق عمل کرده است و من نمره بالایی به ایشان می‌دهم ایشان و همکارانشان گام‌های اساسی در وزارت بهداشت برداشتند و یک بانوی مؤمن و غیرتمند هستند که وزارت بهداشت را به حرکت درآورده است.

وی اضافه کرد: دولت و رئیس‌جمهوری تلاش خود را در حمایت از خانم دستجردی دریغ نخواهد کرد و نباید به شایعات توجه کرد. خود من هنوز نیامده گفتند فلانی رفت در صورتی که من گفتم تا آقای احمدی‌نژاد هست من هستم و اکنون می‌گویم تا آقای احمدی‌نژاد هست خانم دستجردی هم هست.

مهر هم در گزارشی که مربوط به اظهارات یک نماینده مجلس شورای اسلامی است نوشت: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به شایعاتی مبنی بر برکناری وزیر بهداشت و درمان گفت: قطعا رئیس جمهور با توجه به عملکرد خوب خانم دستجردی چنین کاری را انجام نمی‌دهد که باعث نارضایتی 50 درصه جامعه که زنان هستند، شود.

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور امروز خود در جلسه علنی مجلس با اشاره به اخباری که در رسانه‌ها مبنی بر برکناری وزیر بهداشت و درمان مطرح شده است، گفت: امیدواریم که این خبرها در حد شایعه باشد؛ چراکه یکی از افتخارات دولت احمدی نژاد این بود که یک وزیر زن در کابینه قرار داد.

وی با بیان اینکه یکی از موفق‌ترین وزیران کابینه خانم دستجردی بوده است، افزود: بارها نیز از زبان رئیس‌جمهور تعاریفی را در خصوص ایشان شنیده‌ایم.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه از سال گذشته مشکلاتی در خصوص ارز وزارت بهداشت و درمان و بودجه‌های این وزارتخانه پیش آمد، ادامه داد: ما همیشه از خانم دستجردی گله‌مند بودیم که در چند ماه گذشته مشکلاتی برای دارو و تجهیزات پزشکی بوجود آمده است، اما علی‌رغم این گلایه‌ها وزیر بهداشت این مسائل را پیگیری می‌کردند و گاهی نتیجه آن را به کمیسیون بهداشت گزارش می‌داده و در برخی موارد نیز به علت محرمانه بودن حتی به ما هم گزارش نمی‌دادند.

شهریاری با اشاره به اینکه ما مشکل داروی مردم را بارها پیگیر شده‌ایم و قبل از آن هم یکسری اطلاعات را به رئیس جمهور دادیم، تصریح کرد: اما رئیس جمهور گفت مشکلی نیست، اما بعد از گذشت 5-6 ماه از سال بانک مرکزی ارزی را برای داروها اختصاص نداد.

وی افزود: ما از کانال‌های مختلف اطلاعاتی را پیدا کردیم که چطور می‌شود در اولویت بندی کالاها، غذای سگ در گروه هفت قرار گرفته و دستگاهی که مربوط به سرطان سینه زنان می‌شود در گروه هشت قرار داد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس همچنین بیان کرد: ما نمی‌دانیم آیا در کشور نمی‌توانیم دسته بیل و یا غذای سگ فراهم کنیم که اینها در اولویت ارزی قرار می‌گیرند؟ البته می‌دانیم که آقای احمدی نژاد قطعا کاری نمی‌کنند که بیش از 50 درصد جامعه زنان ما دلگیر شوند. هیچ وقت کاری نمی‌کنند که اولین زن کابینه دولت دهم خدای نکرده از وزارت برکنار شود و یا کارنامه ناموفق در دولت احمدی نژاد بوجود بیاید.

شهریاری اظهار داشت: نمایندگان مجلس از بسیاری از سوال‌ها و استیضاح‌ها انصراف دادند و حتی سوال از رئیس جمهور با نظر رهبری منتفی شد تا همدلی و وفاق بین دولت و مجلس بیشتر شود و نباید با برکناری وزیری که در حوزه بهداشت و درمان عملکرد خوبی داشته است، مشکلات جدی را برای حوزه بهداشت و درمان در جامعه بوجود بیاوریم.

وی اضافه کرد: بیش از 50 درصد جامعه ما که در آن هستند از این تصمیم حتی اگر شایعه باشد، نگران می‌شوند و به همین دلیل از رئیس جمهور که سعه صدر زیادی هم داشتند و در جلسه‌ای اظهار داشته اند تنها مرد کابینه من خانم دستجردی است می‌خواهیم که هم ایشان را در کابینه حفظ کند و هم با مسئولان بانک مرکزی و کسانیکه به وزارت بهداشت ارز ندادند برخورد کند.

کد خبر 194553
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز