همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم بهره‌برداری شبکه ملی سلامت وعده داد که دیگر بیماری در بیمارستان با جواب نبود تخت خالی مواجه نمی‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «مرضیه وحید دستجردی» در مراسم بهره‌برداری از شبکه ملی سلامت، شدت نیاز به این شبکه ملی را یادآور شد و گفت: بین سال‌های 75 تا 90 تنها 2 هزار و 100 مرکز درمانی از طریق ایتنرنت به هم متصل شده بودند. این درحالیست که با شبکه ملی سلامت می‌توانیم تخت‌های خالی بیمارستان‌ها را در کشور رصد کنیم و دیگر بیماری در بیمارستان با جواب نبود تخت خالی مواجه نمی‌شود و به این ترتیب مشکل یاد شده را نیز رفع خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در پرونده سلامت الکترونیک باید بیش از 40 سؤال از مردم بپرسیم، حال اگر قرار باشد این شبکه روی اینترنت قرار بگیرد، مشکلاتی از جنبه سرعت و امنیت اطلاعات پیش رو خواهیم داشت که با راه‌اندازی شبکه ملی سلامت در بستر پهنای باند داخل، این نگرانی‌ها از بین رفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال، بیش از نیمی از مراکز درمانی را بتوانیم به شبکه ملی سلامت متصل کنیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت:‌ هم‌اکنون بیش از 110 خدمت در وزارت بهداشت به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد در حالی که قبلاً یک پرسش و پاسخ کاغذی 45 روز طول می‌کشید؛ امروز هیچ کاغذی بین دانشگاه‌ها و ستاد وزارت بهداشت و درمان رد و بدل نمی‌شود.

کد خبر 189677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز