همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: در باره آفتاب سوختگی بسیار شنیده‌اید، در باره پیری چهره با نور آفتاب چطور؟

پیری صورت

متخصصان و پزشکان پوست در خصوص مصرف کرم ضد آفتاب بسیار تاکید کرده و می‌کنند. حتی در روزهای ابری!... بیشتر افراد این توصیه را جدی گرفته و آن را به کار می‌برند. ولی هستند افرادی که به دلیل تنبلی، بی حوصلگی و یا نا آگاهی از مصرف کرم ضد آفتاب خوداری می‌کنند.

نیتیجه این امر چیزی جزء خسارات جبران ناپذیر به پوست بدن به خصوص چهره نیست. به مطلب حاضر توجه کنید. شاید خواندن این مطلب باعث شود توصیه متخصصان پوست را جدی‌تر بگیرید.

عکس فوق "بیل مک‌ایلیگوت"، Bill McElligott، راننده  کامیون را نشان می‌دهد. شرح حال این مرد در سایت‌ها و مجلات پزشکی چون "نیوانگلند" منتشر شده است.

 

پیری صورت با نور آفتاب

 این مرد همانگونه که در عکس می‌بینید، یک سمت صورتش 66 ساله و طرف دیگر 86 ساله است. او خود در این باره می‌گوید؛ پوست یک سمت صورتش به‌مرور زمان ضخیم شده و چین و چروک‌های وحشتناکی روی آن پدید آمده است و در نهایت چاره‌ای نمی‌بیند جز اینکه به پزشک مراجعه کند.

دکتر معالج او پس از معاینه‌ فیزیکی و آزمایش‌های بسیار اعلام کرد: این مرد به دلیل نوع شغلش، چرا که او ۲۸ سال راننده کامیون بوده و یک سمت صورتش همیشه در معرض تابش نور آفتاب قرار داشته است.

تابش مدام و برخورد نور آفتاب به سمت چپ صورت او باعث می‌شود به تدریج این تغییرات در پوست صورت او شکل گیرد. چون اشعه UVA  خورشید به راحتی از شیشه کناری راننده عبور کرده و به صورت بدون محافظ او تابیده است. این تابش به تدریج  باعث ایجاد چین و چروک‌ها و ضخیم شدن پوست شده است.

 این نوع اشعه فرابنفش چندان پوست را نمی‌سوزاند ولی در عوض حسابی پوست را پیر می‌کند.

این توضیحات و مشاهده عکس شاید بتواند شما را متقاعد کند که استفاده از کرم ضدآفتاب یک عمل آرایشی نیست، بلکه برای سلامت و محافظت پوست در مقابل اشعه آفتاب یک امر ضروری است. ببینید چگونه چهره این مرد تخریب شده است. محافظت از پوست نه تنها شامل کرم‌های ضد‌آفتاب  می‌شود، بلکه شامل محدود کردن نور و اشعه آفتاب با استفاده از کلاه‌های لبه دار، چتر، روسری، سایبان و... می‌شود.

حتی می‌توان شیشه ماشین‌های سمت راننده را با روکش‌های ضد اشعه خورشید یا با UVA پوشاند. یا اینکه، زمانی که در ماشین هم می‌نشنید از کرم هم ضد آفتاب استفاده کنید.

در مورد بیمار این فرد خاص تشخیص سندرم  Favre-Racouchot  داده شد. سندرمی که ناشی از آسیب دیدن پوست بدن با نور ممکن است این نور، نور خورشید، مایکرویو یا فر و یا... باشد که "درماتوهیلوز" هم نامیده می‌شود.

imabeautygeek.com

کد خبر 194530
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز