گروه شهری: دیروز پنجمین نمایشگاه محصولات ارگانیک و طبیعی شهر تهران به پایان رسید.

درحالی‌که براساس اخبار رسیده میزان استقبال مردم از این نمایشگاه چشمگیر بوده است.

از نظر مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران مصرف اینگونه محصولات عمومیت پیدا نکرده است زیرا هنوز مردم از لزوم مصرف محصولا ت ارگانیک آگاهی ندارند.چمران در بازدید از پنجمین نمایشگاه محصولات ارگانیک گفت: در شورای شهر مصوبه‌ای داشته‌ایم که کشاورزان را تشویق به تولید محصولات کشاورزی ارگانیک می‌کند و در کنار آن نیز طراحی‌هایی صورت گرفته تا این محصولات به شکل گسترده‌ای تولید و در میان مردم توزیع شود. از نظر رئیس شورای اسلامی شهر تهران، این محصولات قطعا از کیفیت بهتری برخوردار هستند چراکه در آنها نیترات و مواد آلاینده به‌دلیل اینکه از کودهای شیمیایی استفاده نمی‌شود، وجود ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد که استفاده از فاضلاب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و همچنین کودهای شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی هرچه سریع‌تر خاتمه یابد زیرا سمومی که از این ناحیه به بدن انسان می‌رسد بیماری‌های بسیاری را موجب می‌شود. وی از شهرداری تهران خواست تا مراکز توزیع محصولات ارگانیک را توسعه دهد تا شرایط دسترسی راحت شهروندان به اینگونه محصولات فراهم باشد.

ارتقای سلامت غذایی هدف ملی است

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران بر حمایت شهرداری و شورای شهر تهران از محصولات ارگانیک تأکید کرد. وی در بازدید از نمایشگاه محصولات ارگانیک از مصوبه شورای شهر سخن گفت که براساس آن شهرداری و سازمان میادین میوه و تره بار اقدامات بسیار خوبی درحوزه سلامت غذای شهروندان انجام داده‌اند. علاوه براین، وزارت جهادکشاورزی نیز باید در کل کشور نظام و سامانه‌ای را برای ارتقای توزیع محصولات ارگانیک پیاده سازد.

از نظر ابتکار، اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است و ما به‌عنوان نماینده مردم در شورای شهرتهران مصمم هستیم تا با حمایت از کشاورزان آنها را تشویق به تولید محصولات سالم کنیم. یکی از غرفه‌هایی که رئیس کمیته محیط‌زیست از آن بازدید کرد بخش دارویی نمایشگاه محصولات ارگانیک و طبیعی بود. به گفته ابتکار، ایران دارای تنوع گیاهی خوبی است که بسیاری از آنها از خواص دارویی مفیدی برخوردارند و می‌توان از آنها استفاده صنعتی کرد.

لزوم افزایش آگاهی نسبت به مصرف محصولات ارگانیک

بنابراین گزارش، عبد الرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از پنجمین نمایشگاه محصولات ارگانیک و طبیعی گفت: برنامه‌های بالادستی ما شامل چشم‌انداز 20ساله و برنامه پنج‌ساله است که در برنامه پنج‌ساله تأکید زیادی بر توسعه محصولات ارگانیک شده است و بر این اساس باید محصولات ارگانیک را به 35درصد برسانیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکیدکرد: در انجام این هدف، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌هایی که در سیستم اجرایی هستند موظف به مشارکت شدند. مثلا در کمیسیون کشاورزی بر این موضوع تأکید شد و از وزیر کشاورزی دعوت کردیم تا در این خصوص توضیحاتی ارائه دهد تا از فعالیت‌های انجام شده و نتایج آن مطلع شویم.

از نظر این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه محصولات ارگانیک نشان می‌دهد کارهایی در حال اجراست زیرا حق مردم است که آب سالم، هوای سالم و غذای سالمی داشته باشند که همه اینها بدن سالم را به همراه دارد که اگر این اقدامات به نتیجه نرسد بدن سالمی نیز نخواهیم داشت.

کد خبر 196232
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز