همشهری آنلاین: در پانصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران، لایحه ارتقای ایمنی تخریب و گودبرداری‌های ساختمان‌ها در شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، در پانصد و نوزدهمین جلسه شورا، ادامه بررسی لایحه ارتقا ایمنی تخریب و گودبرداری‌های ساختمانی در شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و برخی از اعضای شورا نظرات مختلفی در خصوص این لایحه ارائه کردند.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شوای شهر تهران با اشاره به لایحه اشاره شده اظهار داشت: کمیسیون مربوطه جلسات متعددی را برای تدوین این لایحه انجام داد که امیدواریم با اجرای آن بتوانیم مشکلات را در خصوص گودبرداری کاهش دهیم.

علیرضا دبیر عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران خطاب به حمزه شکیب گفت: در هفته گذشته قول داده بودید اصلاحاتی در لایحه ارتقاء ایمنی تخریب و گودبرداری‌های ساختمانی در شهر تهران صورت بگیرد که امیدواریم انجام شده باشد.

وی تصریح کرد: در لایحه مورد نظر باید تدبیری صورت گیرد که اگر مهندس ناظر تخلف کند چه برخوردی با آن شود.

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز با اشاره به گودبرداری‌های غیراصولی در چند وقت اخیر و کشته شدن شهروندان اظهار داشت: دلیل کشته شدن این افراد سهل‌انگاری دست‌اندرکاران بوده است.

این عضور شورای شهر تصریح کرد: امیدوارم به خاطر حفظ سلامت شهروندان طوری عمل نکنیم که توپ را در زمین شهرداری بیاندازیم.

لزوم حضور مهندسان ناظر در زمان گودبرداری

در ادامه جلسه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران خطاب به اعضاء شورا گفت: وظایف همه دستگاه‌ها از جمله ناظر، مالک و مهندس مشخص شده است که اگر هر دستگاهی به وظایف خود عمل کند شاهد گودبرداری‌های غیراصولی نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: مهندسان ناظر باید در زمان گودبرداری حضور داشته باشند و اگر این افراد در محل وقوع گودبرداری‌ حاضر نشوند مرتکب تخلف می‌کنند.

معصومه آباد دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: با اشاره به اینکه باید زمان گودبرداری‌ها اعلام شود گفت: در برخی از مواقع شاهد هستیم که مالکان زمان زیادی را برای گودبرداری طی می‌کنند که این منجر به آزار و عدم آسایش شهروندان در آن منطقه می‌شود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: باید تدبیری صورت گیرد تا زمان گودبرداری اعلام شود و مشکلات این گونه با همکاری سایر دستگاه‌ها رفع شود.

علیرضا دبیر عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در ادامه بررسی لایحه ارتقاء ایمنی تخریب و گودبرداری‌های ساختمانی در شهر تهران اظهار داشت: باید لایحه‌ای به تصویب برسد که در حین، بعد و قبل از کار قابلیت اجرایی داشته باشد.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه با تصویب لایحه اشاره شده نباید بار مالی به شهروندان اضافه شود گفت: ما در بافت فرسوده سعی کردیم با کاهش هزینه‌ها مردم را ترغیب و تشویق به نوسازی بافت‌های فرسوده کنیم.

وی افزود: در لایحه‌ای که مورد نظر اعضاء شورای شهر است نباید به گونه‌ای عمل شود که هزینه‌های زیادی برای شهروندان و مالکان ساختمان به وجود بیاید و در واقع باید نسخه‌ای بپیچیم که برای مردم مفید باشد.

دانشجو گفت: نباید گره‌های زیادی را برای شهروندان در امر ساخت و ساز به وجود آوریم.

در ادامه جلسه دیگر اعضاء شورای شهر نیز نظرات مختلفی را در خصوص لایحه ارتقاء ایمنی تخریب و گودبرداری‌های ساختمانی در شهر تهران دادند که در نهایت این لایحه با رأی اعضای شورا به تصویب رسید.

کد خبر 196472
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز