گروه شهری: عضو هیأت رئیسه شورای شهر دیروز در جلسه علنی شورا بابت افتتاح بخشی از بزرگراه آزادگان هم از شورای شهر بابت تصویب بودجه و هم از معاونت فنی و عمرانی شهرداری بابت ساخت بزرگراه آزادگان تشکر کرد.

به گفته علیرضا دبیر بزرگراه آزادگان پرترددترین بزرگراه کشور است که شرق وغرب کشور را به هم متصل می‌کند ضمن اینکه 10کیلومتری که زیربار ترافیک قرار گرفت باعث شد تا از ترافیک سنگین آن بخش از بزرگراه که در منطقه 18 قرار دارد برداشته شود. در مورد بخش‌های دیگر این بزرگراه در مناطق 21 و 22 نیز مدیریت شهری قول داده تا پایان سال آن را به اتمام برساند.

دبیر همچنین بابت چاپ مطلبی توسط یکی از روزنامه‌های دولتی در هفته گذشته ابراز تأسف کرد و گفت: هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم عده‌ای فعالیت‌های تخریبی خود را بیشتر می‌کنند درحالی‌که مردم 20سال است ما را می‌شناسند بنابراین توصیه می‌کنم از این اقدامات بپرهیزند و اگر سند و مدرکی دارند در صحن علنی ارائه دهند اگر نه بابت تهمتی که به شورای شهر زدند، این دنیا و آن دنیا باید جواب بدهند.

پیشبرد موفق در شفاف سازی مالی

همچنین دیروز گزارش رسیدگی به عملکرد مالی مناطق 10، 13، 14، 17 و 18 در صحن علنی شورای شهر ارائه شد. در جریان این گزارش خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر گفت:‌ گزارش‌های حسابرسی که در شورای شهر قرائت می‌شود در واقع نشان‌دهنده ماحصل زحمات زیادی است که همکاران من در شورای شهر و شهرداری تهران برای نهادینه‌کردن این نگاه‌نظارتی انجام می‌دهند. وی در عین حال تأکید کرد که اگر گزارش حسابرسی‌های انجام شده پله بعدی نداشته باشد و گام بعدی مورد انتظار ما اتفاق نیفتد، نتیجه لازم را نخواهیم گرفت.

حسن بیادی نایب‌رئیس شورای شهر تهران نیز ضمن تأیید اظهارات سخنگوی شورای شهر گفت: ما براساس یک مسیر تکاملی جلو آمدیم، بر این اساس نظارت بر حسن اداره امور و حفظ اموال شهرداری، نظارت بر حساب درآمد و هزینه کرد شهرداری و مواردی از این دست طبق قانون برعهده شورای شهر است. وی ادامه داد: هم‌اکنون که با شیب ملایم موفق شدیم ظرف این سال‌ها کار شفاف‌سازی‌ و برخورد با مسائل مدیریت شهری را با موفقیت به پیش ببریم این مسیر تکاملی باید ادامه داشته باشد به این معنی که بحث نظارت را به‌صورت ضابطه مند و سیستماتیک‌تر به پیش ببریم. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: ما گزارش‌های حسابرسی قرائت شده در شورای شهر را رسما برای شهردار تهران ارسال می‌کنیم و نواقص را نیز یادآور می‌شویم.

وی به‌منظور اینکه به اعضای شورای شهر نشان‌دهند گزارش‌های حسابرسی پیگیری می‌شود و بی‌نتیجه رها نمی‌شود، توضیح داد: تا‌کنون شهرداری تهران اصلاحات انجام داده را کتبا به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه داده تا تحت بررسی قرار گیرد.
علیرضا دبیر عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران نیز در مورد بحث حسابرسی خواستار ارائه یک گزارش تطبیقی شد تا بررسی شود که مدیریت شهری در چند سال گذشته چه کارهایی در این حوزه کرده است.

تلاش برای کاهش گودبرداری‌های غیراصولی

به گزارش همشهری در پایان این اظهارات مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به حادثه ریزش یک ساختمان در نارمک جنوبی که هفته گذشته اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: در این حادثه بنای چهار طبقه مجاور یک محل گودبرداری ریزش کرد و چهار نفر از شهروندان زیر آوار مانده جان خود را از دست دادند.

علیرضا دبیر خواستار آن شد تا در چندماه پایانی دور سوم شورای شهراز مهندسان ناظر برای پاسخگویی در این‌باره دعوت شود.
حسن بیادی نایب‌رئیس شورای شهر نیز ضمن ابراز تأسف بابت این اتفاقات که هر هفته در بافت فرسوده شهر می‌افتد آن را نتیجه بی‌توجهی همه مسئولین ذی‌ربط دانست و گفت: انگار چاره حل معضل بافت‌های فرسوده زلزله است بلکه به این وسیله مسئولین را بتوان برای چاره‌اندیشی کنار هم نشاند.

چمران نیز ضمن تأیید این اظهارات گفت:‌ این اشکالات قابل حل است به همین دلیل نیز در کمیسیون عمران شورای شهر طرحی در دست بررسی است. درباه نقش شهرداری در اینگونه موارد خسرو دانشجو عضو کمیسیون عمران شورا گفت: هنگامی که کسی پروانه ساخت می‌گیردو یک مهندس ناظر از سوی نظام مهندسی تقبل مسئولیت می‌کند که تحت نظارت او ساخت و‌سازی‌ صورت گیرد اگر اتفاقی افتاد قطعا مهندس ناظر و مالک مقصر هستند و منطقی نیست که انگشت اتهام به سمت شهرداری برود زیرا اصلا قانون تا یک جایی به شهرداری اجازه دخالت می‌دهد مثلا قانونا شهرداری نمی‌تواند به مهندس ناظر بگوید سازه نگهبان تو مشکل دارد یا نه. وی در عین حال از تهیه لایحه‌ای توسط شهرداری تهران خبر داد که در آن راهکارهای گودبرداری اصولی پیشنهاد می‌شود. دانشجو ادامه داد: این لایحه به کمیسیون عمران ارائه و قرارشد به‌منظور تکمیل و برطرف کردن برخی اشکالات مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

کد خبر 194880
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز