گروه شهری: دیروز مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران تهران بزرگ با حضوردر شورای شهر تهران از مدیریت شهری درخواست یاری کرد.

شورای شهر

درخواست بنیاد شهید از شهرداری بابت تکمیل احداث مرکزروزانه اعصاب و روان در بیمارستان نیایش، کمک به بازسازی و افزایش ظرفیت بیمارستان اعصاب و روان صدر، تأمین هزینه نگهداری 45نفر از والدین معظم شهدا، مناسب‌سازی‌ منازل والدین معظم شهدا، اختصاص مبلغ 50میلیارد ریال وام قرض الحسنه توسط بانک شهر به خانواده معظم شهدا، صدور کارت منزلت به خانواده‌های معظم شهدا، کمک شهرداری دراختصاص حداقل 10غرفه در هر منطقه از سوی سازمان میادین میوه و تره‌بار به خانواده‌های شهدا، ‌اختصاص مبلغ 15میلیارد ریال جهت دیدار 30هزار خانواده شهید، ساماندهی و بازسازی گلزار بهشت زهرا(س) و تأمین وسیله ایاب و ذهاب به‌منظور زیارت قبور شهدا ازجمله این درخواست‌ها بود که از سوی حمید علی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ مطرح شد.

به گزارش همشهری حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران در پایان این اظهارات بابت وجود این همه کمبود درمیان جامعه ایثارگران ابراز نگرانی کرد و گفت‌: شورای شهر تهران در دور دوم فعالیت خود مرکزی به نام اداره کل ایثارگران در شهرداری تهران راه‌اندازی کرد و تلاش بسیاری برای جذب و استخدام خانواده‌های ایثارگر و رفع نیازهای اولیه آنها انجام داد. وی از بنیاد شهید خواست تا با برگزاری جلسات مشابه با وزارتخانه‌ها و دولت آنها را نیز تشویق کند تا به وضعیت ایثار گران و خانواده‌های شهیدی که در استخدام خود دارند رسیدگی کنند زیرا حل مشکلات خانواده‌های ایثارگر و شهید به تنهایی از توان شهرداری تهران خارج است و نمی‌تواند جوابگوی همه کمبودها باشد. مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز پیشنهاد کرد با توجه به اینکه در تهران 44منزل شهید داریم که چهارشهید به بالا تقدیم انقلاب کرده‌اند این خانه‌ها تبدیل به موزه محلی و منطقه‌ای شود تا به این وسیله امکان دسترسی جوانان، ‌دانش‌آموزان و شهروندان شهر به‌راحتی به این موزه‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود. این پیشنهاد با استقبال مهدی چمران رئیس شورای شهر مواجه شد. وی پیشنهاد کرد که این موزه‌ها کاربری دیگری در قالب پاتوق هیئت‌های عزاداری نیز داشته باشند. چمران در عین حال از وسعت مسئولیت‌ها و کمبود اعتبارات در بنیاد شهید سخن گفت و از مجلس و دولت گلایه کرد که چرا باید بنیاد شهید با کمبود اعتبار و بودجه دست به گریبان باشد به‌نحوی که گاهی درپرداخت حقوق خانواده شهدا نیز مشکل داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران از بنیاد شهید خواست تا بودجه سال آینده خودشان را با هماهنگی شورای شهر تهیه کنند تا پس از تصویب اولیه در شورا به مجلس و دولت برای تصویب نهایی ارسال شود.حسن بیادی نایب‌رئیس شورای شهر نیز ضمن تشکر بابت عملکرد اداره کل امور ایثار گران در شهرداری تهران در دفاع از حیثیت بنیاد شهید خواستار ارائه گزارش عملکردی از اقدامات انجام شده از سوی این بنیاد شد تا درکنار مشکلات و کمبودهای مورد اشاره بتواند عزت این مجموعه را نیز به تصویر بکشد.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر اما از احساس صمیمیتی که باعث شد تا بنیاد شهید برخی مشکلات خود را با شورای شهر در میان بگذارد سخن گفت و تأکید کرد که شورای شهر و همه نهادها و سازمان‌ها وظیفه دارند که در جهت حل این مشکلات با بنیاد شهید همکاری کنند. بنا براین گزارش در نهایت رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ خواست تا متعاقب این جلسه مواردی که مربوط به بودجه سرمایه‌ای می‌شود در قالب یک برنامه عملیاتی که عدد و رقم داشته باشد ارائه کنند تا شورای شهر با توجه به جایگاه ارزشمند شهدا و ایثارگران در بحث بودجه سال آینده شهرداری آن را دنبال کرده و به نتیجه خوبی برساند.

بررسی یک فوریت لایحه تغییر وضعیت کارکنان شهرداری از قراردادی به ثابت شورای شهر تهران دیروز تصمیم گرفت تا لایحه تغییر وضعیت کارکنان شهرداری از قراردادی به ثابت را، نه به‌صورت فوریت دار که به شکل عادی بررسی کند. براساس این مصوبه وضعیت استخدامی سه‌هزار نفر از پرسنل شاغل در شهرداری پس از برگزاری یک‌آزمون و متناسب با شرایط احراز و طرح طبقه بندی مشاغل از حالت قراردادی به ثابت تغییر خواهد کرد. سؤال مشترک حمزه شکیب و محمد علی نجفی چرایی فوریت داشتن این طرح بود و اینکه این سه هزار پست خالی در کدام معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری است؟

وجود برخی شائبه‌ها این نگرانی را درمیان اعضای شورای شهر به‌وجود آورده بود که نکند شهرداری تهران بدون مجوز شورای شهر بخواهد این تعداد را استخدام کند که قویا از سوی رسول خادم و مهدی چمران رد شد. چمران گفت: ما قرار داشتیم که هر دو سال یک‌بار کارمندان شهرداری به‌تدریج و طی فرایندی که به تصویب شورای شهر می‌رسد رسمی شوند که به آن عمل شده است. این بار نیز مانند دوره‌های قبل همان فرایند دنبال خواهدشد به همین دلیل نیز آقای قالیباف به من نامه‌ای نوشتند و اعلام کردند که می‌خواهند این تعداد از کارکنان را رسمی کنند من هم از ایشان خواستم تا لایحه‌ای را به همین منظور تهیه و برای تصویب به شورای شهر بیاورند تا مسیر آن به‌صورت قانونی طی شود.

به گزارش همشهری در پایان جلسه دیروز هنگامی که حسن بیادی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران بابت چرایی تأخیر در انتخابات شورا یاری‌ها سؤال کرد، احمدمسجد جامعی عضو شورای شهر و رئیس ستاد هماهنگی و اجرایی شورایاری‌ها در پاسخ ضمن تقدیراز پیگیری ها و مکاتبات صورت گرفته از سوی مهدی چمران رئیس شورای شهر با وزارت کشور گفت: ستاد هماهنگی شورایاری‌ها برای برگزاری انتخابات چهارمین دوره خود آمادگی کامل دارد ولی هنوز مجوز اداری از جانب وزارت کشور صادر نشده است.

کد خبر 192582
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز