سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دولت باید هزینه حضور در شهر را پرداخت کند گفت: انتظار می رود علاوه بر این بخشی از هزینه 50 درصدی مترو را نیز که باید پرداخت کند هرچه زودتر به سرانجام برساند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حمزه شکیب در پانصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به عنوان نماینده مردم درخواست داریم از دولت که هزینه حضور خود را در شهر را بپردازد.

وی گفت: تمام توان برای سلامتی هزینه های نقدی و غیرنقدی وجود دارد و در بودجه سال آینده باید سیستمی بگذاریم که کنترل ها بیشتر شود. پروژه بزرگی مثل بزرگراه صدر- نیایش کار بزر گی است که در دست افراد توانمند قرار دارد. این انتظار وجود دارد که پروژه ها مانند بزرگراه صدر به خوبی انجام شود و پروژه ها را به کسانی بدهیم که تخصص و توان بالایی دارند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرد در بخش نرم افزاری به خصوص شهرسازی تمرکز بیشتری انجام شود و گفت: به عنوان نمونه در نماهای شهری تهران ناهنجاری هایی دیده می شود. باید زمانی که مردم سفر می کنند باید لذتی از دید بصری از نماهای شهری ببرند.

در ادامه این جلسه شکیب به گودبرداری های تهران نیز اشاره کرد و گفت: گودبرداری ساختمان ها باز هم کشته می دهد و با توجه به شرایط اقتصادی موجود مردم به سمت ساخت مسکن روی آورده اند. اکنون ساختمان مجاور با یک گودبرداری عمیق باعث آسیب به ساختمان های دیگر شده است که احتمال ریزش آنها وجود دارد. باید شهرداری ها مالک را موظف به مقاوم سازی خانه ها کنند و یا اسکان موقت مالکان آسیب دیده را تامین کنند اما در این زمینه کاری انجام نمی شود.

وی گفت: در برخی از موارد نه تنها گودبرداری نادرست به ساختمان های مجاور آسیب زده بلکه این مالک سه طبقه نیز اضافه برای ساخت گرفته است بنابراین می بایست درخواست کنیم تا این مالک اول مشکل همسایه ها را حل کند و بعد اجازه فعالیت داشته باشد و مهمتر اینکه به شکایت همسایه ها رسیدگی کنند.

در ادامه این برنامه طرح الزام شهرداری تهران به رعایت اصول معماری اسلامی- ایرانی و زیباسازی نما و منظر ساختمان های شهری بالاخره بعد از 1.5 ماه زمان مطرح شد چرا که قرار بود این طرح به سرعت در صحن مطرح شود ولی مدت ها مسکوت ماند.

کد خبر 198691
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز