همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس در واکنش به حکم استاندار تهران برای سرپرست شهرداری ری که با عنوان اجرای ماده 20 آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد شهرهای جدید صادر شده است، گفت: معمولاً نزدیک انتخابات هرگونه بحث‌های تقسیماتی در کشور متوقف می‌شد اما جای تعجب دارد که دولت چرا اصرار بر دنبال کردن بحث تقسیماتی در آستانه انتخابات دارد.

tehran-ray

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با همشهری آنلاین در واکنش به اخباری مبنی بر تعیین شهردار ری گفت: از ابتدا مخالف جدا شدن ری از تهران بودیم. منتها دولت از نظر تقسیماتی می‌تواند این کار را انجام دهد ولی بهتر بود این کار را نمی‌کرد. این حرکت فاقد ادله کارشناسی است. اعتقاد داشتیم اگر این جدا شدن هم اتفاق می‌افتد باید بر اساس تصمیم‌گیری کارشناسی باشد.

وی افزود: این تصمیم کارشناسی باید زمانی که طرح جامع تهران در دست تهیه بود، واقع می‌شد؛ که در این صورت هیچ کس هم ایرادی به آن وارد نمی‌کرد. معمولاً نزدیک انتخابات هرگونه بحث‌های تقسیماتی در کشور متوقف می‌شد اما جای تعجب دارد که دولت چرا اصرار بر دنبال کردن بحث تقسیماتی در آستانه انتخابات دارد.

لاهوتی تبدیل شدن ری به شهر جدید را موجب آسیب به مردم ری دانست و گفت: این جدایی بیشتر از همه به مردم ری آسیب می‌رساند. البته در کوتاه‌مدت آسیبی را نمی‌بینیم چون بالاخره شهر ری هم یک شعبه‌ای از شهرداری داشته و یک مدیریت شهری در آن حاکم بوده است بنابراین در کوتاه‌مدت آسیبی را متوجه ری نمی‌دانیم اما در دراز مدت به ضرر ری است و منافعی متوجه آنجا نخواهد بود.

وی درباره سرنوشت طرح دو فوریتی فراکسیون مدیریت مدیریت شهری مجلس مبنی بر اینکه هرگونه انتزاع و ادغام درباره تهران با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس صورت گیرد نیز گفت: در پی این دو فوریتی، دولت هم حساسیتش را کم کرد و با نمایندگان تهران، با دیگر نمایندگان و فراکسیون‌ها وارد رایزنی شد و دیگر آن دو فوریتی هم همان طوری ماند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس آخرین تفاهمات، قرار بر این بود که نمایندگان تهران با وزیر کشور بنشینند و تفاهمی با هم درباره ری داشته باشند.

بائوج لاهوتی از طرح و بررسی موضوع اقدام وزارت کشور جهت تعیین شهردار برای ری در جلسه چهارشنبه هفته جاری فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی خبر داد.

مهر نوشت: طی حکمی از سوی مرتضی تمدن استاندار تهران، حسین علیقلی‌زاده به عنوان سرپرست شهرداری ری منصوب شد.

در بخشی از این حکم انتصاب خطاب به علیقلی‌زاده آمده است: در اجرای ماده 20 آیین نامه اجرایی قانون ایجاد شهرهای جدید موضوع مصوبه (ه 26822ت 6892 مورخ 82/6/24) هیات دولت وزیران و با استناد به تبصره 3 ذیل ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375/3/1 ، به موجب این حکم به عنوان سرپرست شهرداری ری منصوب می‌شوید.

31 تیرماه امسال بود که استاندار تهران از آغاز مقدمات جدایی ری از تهران خبر داد. این در حالی بود که دو سال قبل نیز زمانی که شورایاری های شهر ری برای ارائه مشکلات خود به شورا آمده بودند طرح جدایی ری از پایتخت مطرح و اعضای شورا نظرات خود را نسبت به آن گفته بودند.

این خبر استانداری با اعتراض شورای شهر تهران، برخی از نمایندگان و حتی اعضای شورایاری‌های شهرستان ری مواجه شد تا جایی که کار به نوشتن نامه به دفتر مقام معظم رهبری رسید. این در حالی بود که استانداری تهران تاکید داشت که این اقدام قانونی است و به زودی شهردار جدید معرفی می‌شود.

اکنون "حسین علی قلی‌زاده" با سوابقی نظیر شهردار شهر نور، شهردار جویبار، شهردار خرم‌آباد، شهردار منطقه 19 تهران (در زمان شهرداری محمود احمدی‌نژاد)، مدیرکل دفتر هماهنگی سازمان همیاری‌ها و دهیاری‌های کشور، شهردار همدان، معاونت امور مناطق شهرداری تهران و شهردار گلستان به عنوان شهردار شهرستان ری معرفی شده است.

کد خبر 196994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز