همشهری آنلاین: معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات شهرداری برای دستیابی به شهری با توسعه پایدار گفت: در این راستا استانداردسازی در پیاده روسازی‌ها و سایر المان‌های شهری در شهرداری تهران صورت گرفت و با هماهنگی با سازمان استاندارد، المان‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک کاملا استاندارد شد و در سایر بخش‌های شهرداری مانند خدمات شهری نیز این کار در حال انجام است.

تهران سما نوشت: دکتر سید مناف هاشمی با اشاره به عوامل مهم توسعه پایدار گفت: حفاظت از منابع، بررسی اثرات زیست محیطی، حیات اقتصادی، تساوی و عدالت، سرزندگی و حیات، اجتماعات محلی، سلامتی و امنیت، حمایت بهداشتی و حفاظت و ایمنی از عوامل توسعه پایدار است که در این راستا شهرداری تهران و شورای شهر اقدامات مختلفی را انجام داده است.

وی افزود: با تدبیر شهردار تهران دراین دوره شهرداری، درآمدی دنبال شد که به توسعه پایدار شهری آسیب نزند و درآمد شهرداری تهران از هزار میلیارد تومان به 12 هزار میلیارد تومان رسید و این در حالی بود که در این مدت، سهم درآمدهای پایدار نیز از 12 درصد در سال 84 به حدود 40 درصد در پایان سال گذشته رسید.

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: اولین بار در تاریخ شهرداری تهران بودجه ریزی عملیاتی صورت گرفت که از افخارات شهرداری بود و برنامه های سالانه و بین بخشی، بلند مدت و میان مدت و سایر برنامه‌ها از جمله نظام جامع پایش و ارزیابی از اقداماتی بود که در راستای توسعه پایدار در این حوزه صورت گرفت.

هاشمی با بیان این که همه صورت هزینه‌های پروژه‌های شهرداری به طور آنلاین در سایت شهرداری قابل رویت است، اظهار کرد: استاندارد سازی در پیاده روسازی‌ها و سایر المان‌های شهری نیز در شهرداری تهران صورت گرفت و با هماهنگی با سازمان استاندارد این کارانجام شد و به دنبال آن المان‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک کاملا استاندارد شد و در سایر بخش‌های شهرداری مانند خدمات شهری نیز این کار در حال انجام است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با همه اقداماتی که شهرداری تهران در حوزه شفاف سازی مالی و دست یابی به توسعه پایدار انجام داد ، شاهد بودیم که در سال گذشته، شهرداری تهران به عنوان سازمان برتر از سوی ستاد ارتقای سلامت اداری معرفی شد.

هاشمی تصریح کرد: شفاف سازی مالی و حسابرسی همه حساب‌های شهرداری تهران برای اولین بار،پاسخگو بودن در حوزه های1888 و 137 از دیگر اقدامات انجام شده جهت دست یابی به توسعه پایدار این حوزه بوده است. 

کد خبر 206285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز