مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: برای نخستین‌بار در شهرداری تهران اظهارنظر حسابرسان از تمامی سازمان‌های شهرداری در سال 90کاملا مطلوب و بدون بند حسابرسی اعلام شد.

بنا براین گزارش حسابرسان قانونی پس از بررسی تمامی حساب‌های مالی سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران اظهارنظر مطلوب خود را اعلام کردند. حسین محمد پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر گفت: در گزارش‌های حسابرسان قانونی که نسخه‌ای از آن نیز به شورای محترم اسلامی شهر تهران ارسال شده است، سازمان‌ها با بیشترین رشد طی شش سال گذشته از تنها هفت‌درصد گزارش مطلوب در سال 85به 100درصد گزارش مطلوب در سال90 رسیده‌اند.

پورزرندی دلایل مؤثر در اظهارنظر مطلوب حسابرسی از سوی بازرسین قانونی در سال 90را عواملی همچون افزایش انضباط مالی، توسعه رعایت استانداردهای مالی، رعایت قوانین ناظر، انتخاب حسابرسان مبتنی بر رتبه بندی و توانایی‌های مؤسسات حسابرسی، برگزاری پیش مجمع و بررسی تخصصی گزارش حسابرسی جهت اصلاح و رفع نواقص و اشکالات احتمالی برشمرد. پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک گزارش‌های حسابرسی تمام شرکت‌های شهرداری نیز صد درصد مطلوب شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در گفت‌وگو با ایلنا از روند کاهش میزان انحراف بودجه شهرداری تهران خبر داد. رسول خادم با بیان اینکه مدیریت شهری کنونی در بخش برنامه‌ریزی مالی روند رو به رشدی دارد، اظهار کرد: انحراف بودجه شهرداری تهران در حال حاضر روند کاهشی دارد؛ به‌طوری‌که در سال۸۸،0.2 درصد اعلام شد که بیانگر اصلاح بسیاری از موارد مالی بوده است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه حسابرسی مالی شهرداری براساس اسناد موجود در حال انجام است، گفت: ‌حجم هزینه‌های فاقد سند در دوره مدیریتی قالیباف، کمتر و روند مالی اصلاح شده و در واقع با برنامه‌ای شدن بودجه به‌جرأت می‌توان گفت که وضعیت بودجه‌ای و هزینه کرد آن شفاف شده است.

کد خبر 203891
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز