همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران، توسعه فضاهای دینی با محوریت قرآن را از مهمترین موضوعات مورد تاکید شهردار تهران و جزو برنامه‌های اصلی شهرداری اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم تا دارالقرآن‌های پایتخت را به 374 مرکز افزایش دهیم تا در هر محله یک دارالقرآن وجود داشته باشد.

به گزارش تهران سما، محمدهادی ایازی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره شمسه قرآن تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران باید شورای عالی قرآنی تشکیل دهیم تا تمام فعالیت‌های قرآنی تهران زیرنظر این شورا و صاحب‌نظران و پیشکسوتان این حوزه صورت گیرد.

معاون شهردار تهران از راه‌اندازی 260 دارالقرآن در تهران خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم دارالقرآن‌های پایتخت را به 374 مرکز افزایش دهیم تا در هر محله یک دارالقرآن وجود داشته باشد.

ایازی با تاکید بر جلب مشارکت شهروندان در برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران گفت: افرادی که روزی در دفاع مقدس سلاح در دست داشتند، امروز که پاسداری از دین و کشورمان در عرصه‌های فرهنگی است، قرآن در دست گرفته و در برگزاری برنامه‌های فرهنگی نهایت تلاش خود را می‌کنند.

ایازی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی متعدد در سطح شهر تهران، گفت: امسال علاوه بر جشنواره شمسه موفق شدیم تا در حوزه‌های مختلف دیگر نیز جشنواره‌هایی برگزار کنیم که از آن جمله می‌توان به جشنواره شکوفا در حوزه فناوری اطلاعات، جشنواره تسنیم در حوزه بانوان، جشنواره مشکات در حوزه آموزش‌های شهروندی، جشنواره پویا در حوزه ورزش، جشنواره سلامت محلات در حوزه سلامت و جشنواره بام تهران به منظور دریافت نقطه‌نظرات شهروندان اشاره کرد.

کد خبر 203562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز