همشهری آنلاین: جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران سه مصوبه داشت که نام گذاری خانه کشتی واقع در منطقه ۱۹ به‌نام محمد بنا یکی از آنهاست.

به گزارش همشهری آنلاین، پانصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران سه مصوبه داشت که نخستین مصوبه آن بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به استقرار سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست است.

براساس ماده یک این مصوبه، شهرداری تهران موظف است نسبت به طراحی، ایجاد، ‌استقرار، نگهداری و توسعه سامانه مدیریت بهداشت ایمنی محیط زیست در تمامی مناطق ۲۲ گانه، نواحی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و پیمانکاران وابسته به آن‌ها اقدام کرده تا جامعه‌ای برخوردار از سلامت، ایمنی و بهره‌مند از محیط زیست مطلوب شهری پایدار همراه با افزایش بهره‌وری، کسب منافع اقتصادی و تقویت سلامت محقق شود.

در ادامه این جلسه بررسی طرح الزام شهرداری تهران به رعایت اصول معماری اسلامی، ایرانی و زیبا سازی نما و منظر ساختمان‌های شهری و همچنین طرح ساماندهی طراحی مساجد و ساختمان‌های شهرداری نیز تصویب شد.

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درباره این مصوبه پیشنهاد داد که شورای شهر سالانه چند الگوی موفق معماری ایرانی اسلامی جوایزی اعطا کند تا ضمن پیش‌بینی شاخص‌هایی برای این منظور، به عنوان مشوقی از این ابزار برای ترویج معماری ایرانی اسلامی استفاده شود.

براساس تبصره این مصوبه شهرداری تهران مکلف است تمامی ضوابط نما را ظرف مدت دو ماه تهیه و جهت بررسی و تصویب به کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی تهران ارائه کند.

در ادامه بررسی طرح نامگذاری و تغییر نامه ۲۲ مکان تصویب شد که از جمله آن تغییر نام خانه کشتی در منطقه ۱۹ شهرداری تهران به نام محمد بنا (سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی) بود.

کد خبر 198705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز