گروه شهری: تصویب بودجه 16میلیارد و 750میلیون تومانی شورای شهر تهران برای سال 92 و موافقت با افزایش 10درصدی بهای خدمات مدیریت پسماند و تأکید بر فرهنگسازی‌ درجهت کاهش تولید زباله در شهر ازجمله موضوعاتی بود که دیروز در جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید.

بنابراین گزارش، بودجه سال92 شورای شهر تهران به‌دلیل برگزاری انتخابات شوراها به دو بخش تقسیم شده است چرا که با توجه به قانون مصوب مجلس برگزاری رسمی جلسات شوراها در دوره بعدی یک‌ماه بعد از استقرار هیأت دولت و ریاست‌جمهوری خواهد بود، بنابراین، بخش نخست بودجه برای شش‌ماه اول سال آینده با افزایش 20درصدی مواجه خواهد بود و برای شش‌ماه دوم که اعضای شورای شهر تهران دو برابر خواهند شد، رقم بودجه نیز دو برابر درنظر گرفته شده است.

براین اساس بودجه جاری سال آینده شورای شهر تهران رقمی معادل 16میلیارد و 750میلیون تومان خواهد بود که نسبت به سال قبل دو برابر افزایش یافته است. مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این‌باره گفت: بودجه شورایاری نیز در سال گذشته دومیلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که برای سال92 این رقم معادل2.5میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

همچنین بودجه اختصاصی حسابرسی عملکرد مالی شهرداری تهران حدود 2.5میلیارد تومان درنظر گرفته شده است. براساس این گزارش اعضای شورای شهر تهران با توجه به تغییر و تحولاتی که در سال92 برای شوراها پیش خواهد آمد، با مجموع بودجه 21میلیارد و 750میلیون تومان شورا و شورایاری‌ها برای سال92 موافقت کردند. دیروز همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه چگونگی محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند بررسی شد.

شهرداری تهران با استناد به اینکه نحوه محاسبه بهای خدمات پسماند از سال88 تاکنون تغییر نداشته و براساس دستورالعمل وزارت کشور و تعرفه سال84 بهای خدمات پسماند محاسبه می‌شود، پیشنهاد افزایش بهای هر کیلو زباله از 32تومان به 40تومان را به شورای شهر ارائه کرد. دیروز اما اعضای شورای شهر تهران با این استدلال که شهرداری نتوانسته است در فرهنگسازی‌ کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ موفق عمل کند و همچنین افزایش بیش از حد عوارض در شرایط کنونی اقتصادی که فشار تورمی قیمت‌ها بر مردم سنگینی می‌کند، با افزایش تنها 10درصدی بهای خدمات پسماند برای سال92 موافقت کردند.

مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز پیشنهاد داد تا کمیته تخصصی در کمیسیون فرهنگی شورا تشکیل شود و روی فرهنگسازی‌ کاهش تولید زباله در شهر مطالعات تخصصی صورت گیرد. اعضای شورا با قبول پیشنهاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورا موافقت کردند تا کار فرهنگسازی‌ برای دریافت مطالبات شهرداری و کاهش تولید زباله نیز در سال92 صورت گیرد.

کد خبر 199294
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز