همشهری آنلاین: پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در استانهایی که آمادگی داشته باشند، برگزار خواهد شد.

جشنواره فرهنگی

به گزارش همشهری آنلاین، سید عباس میرهاشمی با اعلام این خبر گفت: بر اساس سیاست‌گذاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تمرکززدایی از جشنواره‌های هنری، مرکز هنرهای تجسمی در مکاتبه ای با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها برای میزبانی از این رویداد دعوت کرده است و استانهایی که اعلام آمادگی کنند میزبان جشنواره می‌شوند.

بنابراین برگزاری جشنواره در استانها منوط به موافقت و آمادگی استانها است.

دبیر کل پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ادامه داد: با توجه به گستردگی این جشنواره در 9 رشته، امکان برگزاری بخش‌های مختلف در استان‌ها فراهم است و همچنین برخی از استان‌ها می‌توانند میزبان یک یا چند بخش از این دوره جشنواره باشند.

دبیرخانه جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهایی که آمادگی خود را برای میزبانی اعلام کنند، با توجه به فضاهای نمایشگاهی موجود، آثار جشنواره را در استانها به نمایش می‌گذارد.

میرهاشمی همچنین افزود: برای این دوره از جشنواره محورها و تم‌هایی در نظر گرفته شده است تا جشنواره بتواند زمینه‌ای را برای جریان‌سازی در دوره‌های آتی فراهم کند.

دبیرکل جشنواره پنجم تجسمی فجر در پایان گفت: این جشنواره از مهمترین رویدادهای هنری کشور است و هر چند سابقه کمی دارد، اما به جایگاه مهمی در عرصه هنری کشور رسیده است.

پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از 14 بهمن تا 12 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر 194366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز