همشهری آنلاین: بخش ویژه غیر رقابتی پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به موضوع پیامبر اعظم (ص) اختصاص دارد.

پوستر تجسمی

به گزارش همشهری آنلاین، اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهانت‌هایی که به ساحت پیامبر اعظم (ص) صورت گرفته، بخش ویژه پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به این امر اختصاص یافته که به صورت غیر رقابتی از هنرمندان این عرصه دعوت می‌شود تا با موضوع زندگی و سیره پیامبر آثاری را خلق کنند.

امیرنیا افزود: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در دوره های قبل به لحاظ کمیت و فراگیری به جایگاه مناسبی رسیده و در این دوره تمرکز جدی بر کیفیت آثار است.

پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سفال و سرامیک، تصویرسازی، مجسمه سازی، پوستر، عکاسی و کاریکاتور و بخش مقالات علمی از 14 بهمن تا 12 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

هنرمندان برای شرکت در پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر می‌توانند آثار خود را تا 15 آذرماه سال جاری از طریق سایت جشنواره به نشانی www.ivafestival.ir ارسال کنند.

رشته نقاشی با موضوع ایثار و فداکاری و رشته مجسمه سازی با موضوع وحدت است که هر هنرمند در رشته نقاشی می‌تواند حداکثر پنج اثر و در رشته مجسمه سازی حداکثر سه اثر را به جشنواره ارائه کند.

ارزشهای انسانی و الهی موضوع رشته سفال و سرامیک و شعائر اسلامی و ایرانی موضوع رشته نگارگری است و هر هنرمند حداکثر سه اثر را می‌تواند در این رشته‌ها ارائه دهد.

رشته خوشنویسی فقط به گرایش نستعلیق اختصاص دارد و هر هنرمند خوشنویس می‌تواند حداکثر سه اثر را با موضوع آیات قرآنی، احادیث و اشعار برای جشنواره ارسال کند.

داستان های انقلاب اسلامی موضوع رشته تصویرگری است و هر تصویرگر حداکثر پنج اثر می‌تواند به جشنواره ارسال کند.

رشته پوستر با موضوع عدالت برگزار می‌شود و هر هنرمند مجاز است پنج اثر به این بخش ارائه کند.

رشته عکاسی نیز با موضوع شادیهای زندگی و امید به زندگی در گرایش مستند اجتماعی است و هر عکاس حداکثر هفت عکس را می‌تواند به جشنواره بفرستد و رشته کاریکاتور فقط به گرایش کارتون موضوعی اختصاص دارد که هر هنرمند می‌تواند حداکثر شش کاریکاتور را با موضوع عدالت به جشنواره ارائه کند.

رشته‌های عکاسی، کاریکاتور و پوستر به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

بخش مقالات علمی به «بررسی تحولات هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی» اختصاص دارد و هر شرکت کننده می‌تواند تا پایان آبان ماه حداکثر خلاصه سه مقاله را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

تاریخ خلق آثار ارسالی به پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر باید از ابتدای سال 1390 به بعد باشد و آثار تاکنون در جشنواره ها و دوسالانه ها ارائه نشده باشد.

کد خبر 191037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز