سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای دبیران پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر معرفی شدند و نخستین جلسه این شورا برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه شورای دبیران پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر باحضور سرپرست مرکز هنرهای تجسمی، دبیرکل جشنواره و اعضای شورایی یکشنبه 14 آبان ماه برگزار شد.

اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی در این جلسه با تاکید بر اهمیت جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: در این دوره جشنواره کیفیت مورد توجه جدی است و در شورای سیاستگذاری نیز کیفیت مدنظر قرار گرفت و در ادامه روند جشنواره این رویکرد دنبال خواهد شد.

امیرنیا در ادامه گفت: باتوجه به اهانت هایی که به پیامبر اسلام صورت گرفت، بخش ویژه پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به موضوع پیامبر اعظم (ص) اختصاص دارد.

امیرنیا در ادامه گفت: باتوجه به اهانت‌هایی که به پیامبر اسلام صورت گرفت، بخش ویژه پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به موضوع پیامبر اعظم (ص) اختصاص دارد.

امیرنیا با اشاره به تمایز جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر و دوسالانه گفت: باتوجه به اینکه دوسالانه های تجسمی در هر رشته برگزار می‌شود و تمام گرایش های هر رشته را دربر می‌گیرد، جشنواره فجر می‌تواند برای اینکه رویکرد کیفی داشته باشد، همه گرایش‌ها را پوشش ندهد.

سیدعباس میرهاشمی؛ دبیرکل پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر نیز در ادامه گفت: پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با بررسی و تجربه چهار دوره قبل برنامه ریزی شده است.

دبیر کل پنجمین جشنواره تجسمی فجر گفت: آیین نامه جامع جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر زمینه روند روبه رشد و توسعه جشنواره را در دوره‌های آتی فراهم می‌کند.

در این جلسه مسعود زنده روح کرمانی (دبیرهنری)، بهمن عبدی (دبیر رشته کاریکاتورمرتضی اسدی (دبیر نقاشی)، پرویز حاصلی (دبیر نگارگریمسعود نجابتی (دبیر پوستر)، کاظم طلایی (دبیر رشته تصویرسازی)، مهران هوشیار (دبیر رشته سفال) پریسا خضابی (دبیر مجسمه سازی)، محمد خزایی (دبیر بخش مقاله)، و علیرضا قاسم خان (دبیر بخش فیلم مستند هنرهای تجسمی)حضور داشتند و نظرات خود را ارائه کردند.

علی اشرف صندوق آبادی؛ دبیر رشته خوشنویسی، حسن غفاری؛ دبیر رشته عکاسی و عبدالرحیم سیاهکارزاده؛ دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر هستند.

پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سفال و سرامیک، تصویر سازی، مجسمه سازی، پوستر، عکاسی و کاریکاتور و بخش مقالات علمی 14 بهمن تا 12 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

هنرمندان برای شرکت در پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر می‌توانند آثار خود را تا 15 آذرماه سال جاری از طریق سایت جشنواره به نشانی www.ivafestival.ir ارسال کنند.

رشته نقاشی با موضوع ایثار و فداکاری و رشته مجسمه سازی با موضوع وحدت است که هر هنرمند در رشته نقاشی می‌تواند حداکثر پنج اثر و در رشته مجسمه سازی حداکثر سه اثر به جشنواره ارائه کند.

ارزشهای انسانی و الهی موضوع رشته سفال و سرامیک و شعائر اسلامی و ایرانی موضوع رشته نگارگری است و هر هنرمند حداکثر سه اثر را می‌تواند در این رشته‌ها ارائه کند.

رشته خوشنویسی فقط به گرایش نستعلیق اختصاص دارد و هر هنرمند خوشنویس می‌تواند حداکثر سه اثر را با موضوع آیات قرآنی، احادیث و اشعار برای جشنواره ارسال کند.

داستان‌های انقلاب اسلامی موضوع رشته تصویرگری است و هر تصویرگر حداکثر پنج اثر می‌تواند به جشنواره ارسال کند و رشته پوستر با موضوع عدالت برگزار می‌شود و هر هنرمند مجاز است پنج اثر به این بخش ارائه کند.

رشته عکاسی با موضوع شادیهای زندگی و امید به زندگی در گرایش مستند اجتماعی است و هر عکاس حداکثر هفت عکس را می‌تواند به جشنواره بفرستد و رشته کاریکاتور فقط به گرایش کارتون موضوعی اختصاص دارد که هر هنرمند می‌تواند حداکثر شش کاریکاتور را با موضوع توهم دشمن به جشنواره ارائه کند.

رشته‌های عکاسی، کاریکاتور و پوستر به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

بخش مقالات علمی به «بررسی تحولات هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی» اختصاص دارد و هر شرکت کننده می‌تواند تا پایان آبان ماه حداکثر سه مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

تاریخ خلق آثار ارسالی به پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر باید از ابتدای سال 1390 به بعد باشد و آثار تاکنون در جشنواره ها و دوسالانه ها ارائه نشده باشد.

پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به دبیرکلی سیدعباس میرهاشمی از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در تهران و استانها برگزار خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 190352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز